Gå til innhold

får man kjøpt bmw-farger på spray?

R Andersen
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har nu bare forre på den lokale farvehandelen å bestillt 181 Diamantswartz til 91 bmw, så var det ingen prob.

Brukte den til å lakkere øyelokk, å nu er det bakrutesenker som står for tur...

Øyelokka blei helt kurant ;) Litt mørkere en bilen, menmen.. 8)

Edit: skriveleif. Ingenting å bry seg om :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nu bare forre på den lokale farvehandelen å bestillt 181 Diamantswartz til 91 bmw, så var det ingen prob.

He he he.. Det er fordi det er hele 9 forskjellige nyanser. Du hadde gull hår i baken som ikke fikk den helt sort, og som drar over til brunt/rødt.

Eller helt lysegrå som drar over i lilla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et sjangsespill å kjøpe lakk av maling/lakk - butikk ved å bare ha med seg lakkoden. Når bilene lakkeres så greier ikke produsenten å lakke hver eneste bil helt klin likt. Det kan være opptil et tosifret forskjellige nyanser. Det har jeg fått erfare. Ble mye drit med å pusse det ned igjen og lakke på nytt.

Få med deg lakkfolka ut for å sjekke med lakken på bilen din for å få

riktig nyanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende det finnes forskjellig nyanser av en lakk. Men er du sikker på at grunnen til farge forskjellen kommer av at resten av bilen er lakket for flere år siden...

Husk lakk mister sin farge, og verksted bruker å rubbe ned skadesteder som er opplakket for å få samme nyanse på hele bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende det finnes forskjellig nyanser av en lakk. Men er du sikker på at grunnen til farge forskjellen kommer av at resten av bilen er lakket for flere år siden...

Husk lakk mister sin farge, og verksted bruker å rubbe ned skadesteder som er opplakket for å få samme nyanse på hele bilen.

Har en 91 mod 320 e36, med diamant sort metallic. Jeg hadde med bilen til 2 stk lakkspsialister og fikk blandet lakk hos den ene. Alikevel ble fargen mye mørkere. Det er 9 nyanser av den, og i bilen står det kun 181. Resten må man ta på feelingen nærmest. Bmw anbefalte 181 Standar som lakk valg, det samme gjorde lakkerer. Ringer du bmw, tar de regg nr ditt og gir det et forslag basert på det. Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg rubber aldri en tilstøtende flate for å oppnå rett nyanse, jeg drar heller ut fargen halvveis på tilstøtende flater, det er raskere, og man bruker stort sett bare den lakken man har igjen i sprøyta til det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...