c_ellef Skrevet August 5, 2005 Share Skrevet August 5, 2005 Må bytte olje på min E36 nå. Hvilken olje anbefaler dere for minst mulig tikking, og selvfølgelig best mulig smøring av motoren? Bilen er en 316i, 1993modell med M40-motor. Jeg har flyttet til Sandnes og er null kjent her. Hvilke forhandlere anbefaler dere som er herifra når det gjelder kjøp av olje og oljefilter? Trengs det speialverktøy til bunnpluggen, eller er det en vanlig bolt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet August 5, 2005 Share Skrevet August 5, 2005 Jeg kjører med den dyreste Mobil1 olja(husker ikke hva den het) bare at den var dyr. Er en 0/40 olje mener jeg, som ifølge sjefen min er meget bra, beholder viskositeten selv ved høye tempraturer(blir ikke for tynn ved kjøring i varm motor). Merket godt bedring på tikking. Synes nesten bilen går på mindre bensin også. Mener du har en 17mm plugg på din tenker jeg. Husk Filter da! EDIT: http://www.meca.no/# her finner du stort sett alt du trenger, Tidligere AIS. Ligger rett ved sandes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet August 6, 2005 Share Skrevet August 6, 2005 Skal du ha bra olje,kjøp castrol/Mobil1. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet August 6, 2005 Share Skrevet August 6, 2005 Mobil1 5w50 er fin til biler som tikker litt. Ellers anbefaler jeg Valvoline MaxLife 10w40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet August 6, 2005 Share Skrevet August 6, 2005 Filter kjøper du hos Bavaria (originalt, koster vel rett i overkant av en 100 lapp) og olje kjøper du hos mekonomen (åsensenteret) de har castrol til en grei pris, å er du medlem i BMWCCN, så får du 25-30% rabatt der. De kan også skaffe filter, men da må du sikkert vente en dag på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå