Gå til innhold

318 girkasse og 325 understell


Bimmerlars
 Share

Anbefalte innlegg

mulig jeg er teit nå, men vil ikke 318'n din gå dårligere nå?

Det er riktig det. 3,4,5 gir er det lengre utvekksling på.

Det andre er marginalt forandret. 0-100 kommer til og hvere som før.

Det andre søkker nokk litt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med turbo så må du ha den store diffen. Tror ikke utvekslingen blir så veldig gal med 325 diff da, men mulig at girkassa kommer til å ta kvelden hvis du får mye dreiemoment. Mulig du kan bruke kasse fra en 535/735 (hvis du har en M10 motor) senere, ta vare på 325 akslingen i tilfelle du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girkassa passer rett over, men svinghjul og clutch passer ikke uten videre. Du kan prøve om du kan bruke et lett svinghjul fra en M30 motor og dermed kunne bruke en kraftigere clutch. 318i clutchen tåler ikke så veldig mye mer moment enn det originalmotoren klarer å levere. Du kan jo forske litt mens du sliter ut det som sitter der i dag. Du kan også sjekke med Ole Martin Haraldstad på bmwccn.no foraet (vet ikke om han er her) hva han gjør for å få M10 med turbo til å holde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville kjøpt en forsterket sachs clutch eller sinter jeg. m30 kassen tror jeg ikke passer på 318 blokka. men vet att e30 m3 og 535 har samme innfestning på kassen. 318 og 325 kasser passer vel heller ikke overens og jeg tror enkli kassa di tar kveld for 318 diffen tar kveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...