Hakon Skrevet August 7, 2005 Share Skrevet August 7, 2005 Ratter en E60 530d for tiden. gått 36000 siden mai 2004. Problem : Kommer en rumlende/skrapende lyd fra hjulbuer når man svinger 100% til vendtre/høyre mens det akselereres ( ikke spesiellt kraftig) dette ble utbedret nesten rett etter at jeg fikk bilen, men har kommet tilbake nå! Risting i rattet som rister i takt med Rotasjonene i hulene. man hørere lyden av hjulene på nesten alle typer asfalt. (har standard 545 17" med Dunlop Runflat og er klar over at det ikke det mest koselige som finnes, men denne "rotasjons"lyden har kommet sammen med ristingen) en kule i et kulelager i forstillingen ble knust, noe som førte til rasling og krafsing når man kjørte over humper osv. dette ble betegnet som "svært uvanelig og merkelig" sitat : mekaniker hos stenshagen. dette ble også utbedret men er nå kommet tilbake i en viss grad. på toppen av dette knirker det som i et gammelt sjørøverskip stort sett hele tiden fra dørkarmer ( ufattelig irriterende) virker som jeg sitter på et skikkelig problembarn her! skal ha den inn til "omfattende service" 24. august men om det er noen som har en E60 med noen av de samme feilene hadde det vært veldig fint å fått litt hjelp/info ettersom alt dette er drit irriterende og koster meg mye nattesøvn. - På førehand, takk Håkon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hhenrik Skrevet August 7, 2005 Share Skrevet August 7, 2005 bare et teit spørsmål, kan det være at du har for store hjul/for lav bil? bare lurer liksom.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet August 7, 2005 Share Skrevet August 7, 2005 Får du dekt "skadene" av garantien eller? Hørtes rart ut at dette skulle skje på en såpass ny bil.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 7, 2005 Share Skrevet August 7, 2005 Når du sier at et kulelager i forstillingen ble knust, betyr det da at bilen har vært kollisjonsskadet og rettet, eller bare skjedde det under kjøring? Hvis det ikke er noen kollisjonsskadet bil må jo dette være garantisaker! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet August 7, 2005 Forfatter Share Skrevet August 7, 2005 nei, bilen har aldri vært i noen kolisjon. alt er garantisak, så det er ikke noe problem, den knuste kulen i det kulelageret må ha skjedd over tid, komm ikke brått. det var ikke en normal slitasje, dette skjedde for 15ooo km siden. altså da bilen var nesten ny. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet August 7, 2005 Forfatter Share Skrevet August 7, 2005 bare et teit spørsmål, kan det være at du har for store hjul/for lav bil?bare lurer liksom.. ingen som har fikset på bilen bortsett fra BMW-fabrikken+servicer osv fra stenshagen (..yeah..) Er så lav som 530 skal være, felgene er passe til bilen, ellers hadde jeg ikke fått det. aldri dumme spørsmål, takk for henvendelse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 7, 2005 Share Skrevet August 7, 2005 Synes det høres skummelt ut at slikt dukker opp nå. Problemet ditt er nok at du er tidlig ute. Dette er jo en ting som kan dukke opp på flere E60er etterhvert som de får litt km på nakken.. Alltid litt skummelt å kjøpe en ny modell så fort den kommer på markedet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet August 7, 2005 Forfatter Share Skrevet August 7, 2005 jess. skal prøve 540/550 når de kommer. leasing går ut mai 2007. Håper 5-serien har blitt bedre til da. ellers må jeg seriøst vurdere Benz CLS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet August 7, 2005 Share Skrevet August 7, 2005 du kan da ikke bytte til merce!!!! det går ikke an Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet August 7, 2005 Forfatter Share Skrevet August 7, 2005 Håper ikke det blir nødvendig. Det er jo BMW som er tingen. alle vet jo det. gleder meg til 550i ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet August 7, 2005 Share Skrevet August 7, 2005 phhu! nå ble jeg lettet man skal bytte til BMW og ikke fra... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet August 7, 2005 Forfatter Share Skrevet August 7, 2005 Ja det er sant. Skulle gjerne ha prøvd Alpina B5. håper den ikke er like crap som min 530. men bortsett fra de feilene som er oppramset er jeg svært fornøyd med bilen. aller mest Motoren!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet August 7, 2005 Share Skrevet August 7, 2005 .....knirk i dørane som kjem av vridning i kaross kan fixast med litt silicon på dørpakkning..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
runstra Skrevet August 7, 2005 Share Skrevet August 7, 2005 Har ikke merket noe av de problemene du nevner der. kjørt ca 16000 km.Jeg kjører med 275 bak og 245 foran i 18 " (ikke run-flat). Funker bra uten knirk og andre lyder. Heldigvis heller ikke noe gnissing fra dører. Mange som har dette problemet, også på e39. Håper du får fikset problemene dine på service. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet August 7, 2005 Forfatter Share Skrevet August 7, 2005 har fått forklart at det er Runflat som gjør at det bråker mye mer og at ride blir mer ubehagelig og bråkete. da bilen ble bestilt var jeg ikke klar over dette. var bare viktig at bilen skulle se knall ut med flotte 17". jeg er glad over å høre at andre ikke har problemer med sine E60'er ettersom jeg er svært glad i den oppseilende klassikeren. håper den litt nyere versonen av E60 overbeviser litt mer på kvalitetssiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå