Bimmerlars Skrevet August 7, 2005 Share Skrevet August 7, 2005 Er det mekaniske eller hydrauliske løftere på BMW M10 motorene? Den som sitter i E30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet August 7, 2005 Share Skrevet August 7, 2005 Mekaniske Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 7, 2005 Forfatter Share Skrevet August 7, 2005 Takk Det vil da si at man kan varve en god del rpm på denne motoren? Hvor mye er det forsvarlig å varve hvis man har doble ventilfjærer (hvor får man kjøpt det til M10?) og kanskje noen lettere ventiler?(hvor kjøpe?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet August 8, 2005 Share Skrevet August 8, 2005 Du trenger ikke kjøre på så sykt turtall, hehe.. med en t3 turbo som begynner å lade ved ca 2500-3000o/min så stopper morroa igjen ved 5000-6000o/min. du trenger ikke kjøre på turtall over dette... hvis du fjerner den fjære som sitter på rotor`n, så kan du kjøre det du vil, men pass på så ikke ventilløfterene knekker, fort gjort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Touring Skrevet August 8, 2005 Share Skrevet August 8, 2005 Det er ingen fjær på rotoren til m10 med injek. Spærra ligger i jærnen. Har du ei bløtekake av en rotor, så bytt til en smal elegant en. Da får de uten "I" fritt turtall . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet August 8, 2005 Share Skrevet August 8, 2005 i min gamle 318i motor var det hvertfall fjær og når den blei fjerna kunne jeg dra den til over 7000o/min........ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet August 8, 2005 Share Skrevet August 8, 2005 ta av lokket på fordelern din du Lars, så ser du på rotor`n om det er en fjær den , hvis det er det så klipp den av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 8, 2005 Forfatter Share Skrevet August 8, 2005 Takker for svar:) Skal se på det når jeg får lempa motoren i bukken og skal til å skru Men slutter den å dra ved 6000 ca. med det oppsettet jeg får nå? Da kan jeg like gjerne beholde sperra da? Er det farlig for M10'en å være på sperra noen ganger? Noen som vet når hjernen sperrer forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet August 9, 2005 Share Skrevet August 9, 2005 bilen skal sperre på 6800o/min trur jeg! Du trenger ikke ha muligheten til å dra den noe særlig lenger for etter 6000 så lader ikke turbo`n nå særlig og effektkurven er på vei strakt nedover! ALtså så trenger du ikke å tenke for mye på dette før du oppgraderer og får en turbo som drar lenger og masse superdeler i motorn din, alt skal jeg tåle dette! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå