Gå til innhold

320 motor i 318i.


bluecas
 Share

Anbefalte innlegg

Girkassa kan ikkje brukes, du må ha større bremser, ledningsnettet må vel kanskje nytt, motorfestene passer vel heller ikkje men kan kanskje vera lagt til festeplass for fester? Eksos og må vel ny sikkert..men ellers bare å hive i :) Får håpe eg ikkje skreiv alt for mye tull her nå :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehhe. Nei, det blir nok heller ikke noe særlig billig. Det er ikke lett å finne m40 motor som er gått under 150k. De fleste ligger på 200k+. Det blir litt mye.

Er det noen som vet om det ville vært lettere å sette inn en 318is motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mye lettere ja..her passer vertfall festene, og du trenger sikkert bare bytte til bremseskiver bak..hvor mye forskjell det er på ledningsnettet veit eg ikkje men litt er det nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den enkleste løsningen vil bli å sette inn en annen 4'er.

Å bygge om til 6'r innebærer mye endringer i forhold.

Bare for å nevne det: S14 er 4 cyl :wink: Disse ligger på rundt 15 lapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle bygge om min 318i til 325i. Hadde motorer og alt det der, bare å begynne egentlig. Hadde det jeg trengte, men så får jeg vite av meget gode kilder at det omtrent er umulig å få bygd om en som allerede har 4 cyl. til 6 cyl. Man trenger papirer fra BMW for å få til dette, og de gir ikke ut det lenger.

Hvis du velger å ikke godkjenne det, og du krasjer, og de leser i vognkortet at det skal være 4 cylindra motor, også sitter det en sekser der, så sliter du veldig...

Du trenger dette bla. for å bygge om til 6'er: Fjærbein, motor med motoledningsnett(åpner bare en kontakt og plugger det nye motorledningsnettet inn i releboksen), hjerne, vet ikke om de med M40 har skiver bak, men det må du ha tror jeg(er ikke helt sikker på 320), godkjennelse fra BMW(vanskelig)

Håper dette hjalp deg litt :) Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo sett mange tilsalgs som er byttet motor i, så det kan jo ikkje vær allverden som må byttes..er sjeldnere med 6'er fra 4'er..på 6'er er jo festene like ledningsnettet er vel kanskje likt, bremsene er vel like..eksosen er kanskje litt ulik, tror 325 og 328 har to rør helt bak mens 320'en har vel halveis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...