bluecas Skrevet August 9, 2005 Share Skrevet August 9, 2005 Jeg har en BMW 318i 91 mod med m40 motor som gikk gaiken. Er det mulighet for å sette inn 320 motor i denne bilen? Er det eventuelt må annet som må skiftes ? Kan girkassa som står på brukes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet August 9, 2005 Share Skrevet August 9, 2005 Girkassa kan ikkje brukes, du må ha større bremser, ledningsnettet må vel kanskje nytt, motorfestene passer vel heller ikkje men kan kanskje vera lagt til festeplass for fester? Eksos og må vel ny sikkert..men ellers bare å hive i Får håpe eg ikkje skreiv alt for mye tull her nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bluecas Skrevet August 9, 2005 Forfatter Share Skrevet August 9, 2005 Det hørtes ut som en kostbar affære, spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet August 9, 2005 Share Skrevet August 9, 2005 Se om du finner en 320 som er kollisjonsskada da? Så kan du plukke delene fra den? Men, er nok ikke billig uansett da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bluecas Skrevet August 9, 2005 Forfatter Share Skrevet August 9, 2005 Hehhe. Nei, det blir nok heller ikke noe særlig billig. Det er ikke lett å finne m40 motor som er gått under 150k. De fleste ligger på 200k+. Det blir litt mye. Er det noen som vet om det ville vært lettere å sette inn en 318is motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet August 9, 2005 Share Skrevet August 9, 2005 Tror det er mye lettere ja..her passer vertfall festene, og du trenger sikkert bare bytte til bremseskiver bak..hvor mye forskjell det er på ledningsnettet veit eg ikkje men litt er det nok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bluecas Skrevet August 9, 2005 Forfatter Share Skrevet August 9, 2005 Man skulle gjerne visst hva som må byttes før man hiver seg ut i det. 318is er jo 4 cyl ? Kan man bruke den samme gearkassa da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet August 9, 2005 Share Skrevet August 9, 2005 Den enkleste løsningen vil bli å sette inn en annen 4'er. Å bygge om til 6'r innebærer mye endringer i forhold. Bare for å nevne det: S14 er 4 cyl Disse ligger på rundt 15 lapper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 10, 2005 Share Skrevet August 10, 2005 Jeg skulle bygge om min 318i til 325i. Hadde motorer og alt det der, bare å begynne egentlig. Hadde det jeg trengte, men så får jeg vite av meget gode kilder at det omtrent er umulig å få bygd om en som allerede har 4 cyl. til 6 cyl. Man trenger papirer fra BMW for å få til dette, og de gir ikke ut det lenger. Hvis du velger å ikke godkjenne det, og du krasjer, og de leser i vognkortet at det skal være 4 cylindra motor, også sitter det en sekser der, så sliter du veldig... Du trenger dette bla. for å bygge om til 6'er: Fjærbein, motor med motoledningsnett(åpner bare en kontakt og plugger det nye motorledningsnettet inn i releboksen), hjerne, vet ikke om de med M40 har skiver bak, men det må du ha tror jeg(er ikke helt sikker på 320), godkjennelse fra BMW(vanskelig) Håper dette hjalp deg litt Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet August 10, 2005 Share Skrevet August 10, 2005 Hvis det er en 320 det er satt 325 motor i . Er det da noe som må byttes for og få dette godkjent ? Bremser,ledningsnett er vel det samme ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet August 10, 2005 Share Skrevet August 10, 2005 Har jo sett mange tilsalgs som er byttet motor i, så det kan jo ikkje vær allverden som må byttes..er sjeldnere med 6'er fra 4'er..på 6'er er jo festene like ledningsnettet er vel kanskje likt, bremsene er vel like..eksosen er kanskje litt ulik, tror 325 og 328 har to rør helt bak mens 320'en har vel halveis.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 10, 2005 Share Skrevet August 10, 2005 323 og 325 har like bremser, 320 har ikke fullt så kraftige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 11, 2005 Share Skrevet August 11, 2005 320i har like klosser som 323i/325i/328i både foran og bak, og like ventilerte skiver foran, men bak har den massive skiver, mens de andre har ventilerte.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet August 11, 2005 Share Skrevet August 11, 2005 Går det da og bruke skiver fra 325i bak på en 320 ? Er det noen grun til og bytte de i det hele tatt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå