Gå til innhold

Vurderer bytte av motor i min 328 Komp (e36)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Dette er kanskje ett lite vinterprosjekt. Vurderer å kanskje sette inn en m3 motor i min 328 kompressor og flytte over kompressoren på den. Har en m3 motor for hånd med komplett ledningsnett.. Vil dette være mye arbeid å bytte over, er det stor forskjell på 3,0L m3'n og min 328 (98mod). Og hvor mye skal jeg ta igjen for min motor? Den har sittet i en z3, modell 98, gått ca 80000.

Og er det noen interesserte i å kjøpe den? :)

Dette er veldig i vurderingsfasen så om det blir noe av vites ikke.

Kan hende det bare blir en IC på den motoren jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det kunne vært intressant med en 2,8L motor ja. (Samme som sitter i 328?) M52B28 er det vel?

Vet ikke hva en sånn er verdt..15-25k? Vet at S50 M3 motorer ligger på rundt 30-35k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompressoren selger jeg nok ikke nei.. :) Den skal jeg ha på m3 motoren evt.

Vil tro jeg merker stor forskjell på 300 og 400 HK da. Er jo 1/4 mer. Vil nå tro det funker en god del bedre. Men for all del, funker som pokker nå også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne vært intressant med en 2,8L motor ja. (Samme som sitter i 328?) M52B28 er det vel?

Vet ikke hva en sånn er verdt..15-25k? Vet at S50 M3 motorer ligger på rundt 30-35k.

Motoren er fra en Z3 2,8L så regner med det er den samme som sitter i 328 ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro jeg merker stor forskjell på 300 og 400 HK da. Er jo 1/4 mer. Vil nå tro det funker en god del bedre. Men for all del, funker som pokker nå også. :)

1/3 mer mener du vel :wink: Får du ikke mer enn 400 hk hvis du setter kompressoren i en M3 motor? Den på 321 eller 286? Høres spennende ut uansett :) Sparer til noe rått, så en dag er det min tur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro jeg merker stor forskjell på 300 og 400 HK da. Er jo 1/4 mer. Vil nå tro det funker en god del bedre. Men for all del, funker som pokker nå også. :)

1/3 mer mener du vel :wink: Får du ikke mer enn 400 hk hvis du setter kompressoren i en M3 motor? Den på 321 eller 286? Høres spennende ut uansett :) Sparer til noe rått, så en dag er det min tur :D

Er vel 1/4 del.. Får slik jeg har den nå er det 3/4 av 400 på en måte.. :) Får vel kanskje nærmere 450 kanskje. Det er den på 286HK som er chippet til 300.

Men er det mye jobb å bytte, med tanke på ledningsnett og slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo 300 nå, så 1/3 av det er 100, altså 400 :) Du får vel aldri nok. Du som har så lite fra før av....hehe :P

Må vel litt modifisering til skulle jeg tro. Men det er ikke mitt bord så skal ikke uttale meg om det. Blir artig å se resultatet til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo 300 nå, så 1/3 av det er 100, altså 400 :) Du får vel aldri nok. Du som har så lite fra før av....hehe :P

Må vel litt modifisering til skulle jeg tro. Men det er ikke mitt bord så skal ikke uttale meg om det. Blir artig å se resultatet til slutt :)

Modifiseringene er vel allerede gjort.. m3 bremsere, m3 eksos, m3 girkasse. Er vel bare bakakslingen min som ikke er helt topp da.. (325)

(Men har jeg 400HK så er 300 3/4 av det.. Og 1/4 blir 100hk.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...