Gå til innhold

Vurderer bytte av motor i min 328 Komp (e36)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er kanskje ett lite vinterprosjekt. Vurderer å kanskje sette inn en m3 motor i min 328 kompressor og flytte over kompressoren på den. Har en m3 motor for hånd med komplett ledningsnett.. Vil dette være mye arbeid å bytte over, er det stor forskjell på 3,0L m3'n og min 328 (98mod). Og hvor mye skal jeg ta igjen for min motor? Den har sittet i en z3, modell 98, gått ca 80000.

Og er det noen interesserte i å kjøpe den? :)

Dette er veldig i vurderingsfasen så om det blir noe av vites ikke.

Kan hende det bare blir en IC på den motoren jeg har.

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ja klart det, må jo ha noen planer.. Er jo ferdig med stereo anlegget nå.. Så da må jeg begynne med noe nytt..

Skrevet
skal tru om det er mulig å putte den 2.8 motoren du har nå i en E34..... :-k

Går sikkert ann det.. (Hehe, kanskje jeg skal ha den i 520'n da.. Hehe.. I nei.)

Skrevet

Det kunne vært intressant med en 2,8L motor ja. (Samme som sitter i 328?) M52B28 er det vel?

Vet ikke hva en sånn er verdt..15-25k? Vet at S50 M3 motorer ligger på rundt 30-35k.

Skrevet

Du har jo ganske mange hestekrefter nå da, vanskelig merke forskjell da kanskje? :D

Merker vel ikke akkurat forskjell på f.eks. 300 hk og 400 hk på samme bil når det er så mye i utgangspunktet?

Skrevet

Kompressoren selger jeg nok ikke nei.. :) Den skal jeg ha på m3 motoren evt.

Vil tro jeg merker stor forskjell på 300 og 400 HK da. Er jo 1/4 mer. Vil nå tro det funker en god del bedre. Men for all del, funker som pokker nå også. :)

Skrevet
Det kunne vært intressant med en 2,8L motor ja. (Samme som sitter i 328?) M52B28 er det vel?

Vet ikke hva en sånn er verdt..15-25k? Vet at S50 M3 motorer ligger på rundt 30-35k.

Motoren er fra en Z3 2,8L så regner med det er den samme som sitter i 328 ja.

Skrevet

Vil tro jeg merker stor forskjell på 300 og 400 HK da. Er jo 1/4 mer. Vil nå tro det funker en god del bedre. Men for all del, funker som pokker nå også. :)

1/3 mer mener du vel :wink: Får du ikke mer enn 400 hk hvis du setter kompressoren i en M3 motor? Den på 321 eller 286? Høres spennende ut uansett :) Sparer til noe rått, så en dag er det min tur :D

Skrevet

Vil tro jeg merker stor forskjell på 300 og 400 HK da. Er jo 1/4 mer. Vil nå tro det funker en god del bedre. Men for all del, funker som pokker nå også. :)

1/3 mer mener du vel :wink: Får du ikke mer enn 400 hk hvis du setter kompressoren i en M3 motor? Den på 321 eller 286? Høres spennende ut uansett :) Sparer til noe rått, så en dag er det min tur :D

Er vel 1/4 del.. Får slik jeg har den nå er det 3/4 av 400 på en måte.. :) Får vel kanskje nærmere 450 kanskje. Det er den på 286HK som er chippet til 300.

Men er det mye jobb å bytte, med tanke på ledningsnett og slikt?

Skrevet

Du har jo 300 nå, så 1/3 av det er 100, altså 400 :) Du får vel aldri nok. Du som har så lite fra før av....hehe :P

Må vel litt modifisering til skulle jeg tro. Men det er ikke mitt bord så skal ikke uttale meg om det. Blir artig å se resultatet til slutt :)

Skrevet
Du har jo 300 nå, så 1/3 av det er 100, altså 400 :) Du får vel aldri nok. Du som har så lite fra før av....hehe :P

Må vel litt modifisering til skulle jeg tro. Men det er ikke mitt bord så skal ikke uttale meg om det. Blir artig å se resultatet til slutt :)

Modifiseringene er vel allerede gjort.. m3 bremsere, m3 eksos, m3 girkasse. Er vel bare bakakslingen min som ikke er helt topp da.. (325)

(Men har jeg 400HK så er 300 3/4 av det.. Og 1/4 blir 100hk.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...