Gå til innhold

Missfarget lakk??

Aguilera
 Share

Anbefalte innlegg

Etter ferien har jeg oppdaget en stripe oppå taket til bilen som ser missfarget ut..alså sånn blek - rød farge. Noen plasser er det hvite "flasset av" og den skikkelige rødfargen er under! Noen som aner hva dette hvite kan ha kommet av?? Og hvordan kan jeg få det bort? Har stått og skrubbet med svampen men ingenting skjedde :roll:

Merkeligt...siden det er kun i den ene stripen og resten av taket er pent...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er misfarging av selve lakken så kjøp en flaske med lakkrens og prøv det på det området som er misfarget for å se om det hjelper. Påføres/fjernes omtrent som vanlig polish. Man bør absolutt polere med polish der du har brukt lakkrens.

Jeg tar full lakkrens kanskje én gang i året på bilene, men relativt hyppig på forskjellige flekker som dukker opp på lakken. Alt fra olje, fugledritt, veimerking :whistle:, silikonlim og ikke minst plastikk- og lakk-merker fra andre biler :gunfire: ...

Hvis det er klarlakken som flasser av, så blir jeg litt overrasket. Er det den orginale lakkeringen du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På taket er det den orginale lakkeringen ja... hørtes skremmenes ut viss det skulle være klarlakken som flasser :shock: før jeg reiste på ferien var alt som det skulle være, så det har komt iløpet av 3 uker! Er ikke mulig at eventuell spylervæske har stivnet oppå der?... det fyker jo oppå taket når du kjører i slik fart der nede....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...