Gå til innhold

hva må til får og få godkjent en 325 motor i en 320 ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt bil en bil som ikke er godkjent med 325 motor, dvs at bilen er en 320cupe på papiret, mens motoren er fra en 325. Alt annet er 320.

Må jeg byttet bremser , diff eller annet for og få bilen godkjent ?

Og hva koster det og få den godkjent hos biltilsynet ?

Skrevet

jeg ville snakket med bmw og fått meg ett pappir om hva jeg måtte bytte for og få disse bilene identisk. dette fikk jeg vertfall hos bmw og dette var bra nok for biltilsynet.

Skrevet
jeg ville snakket med bmw og fått meg ett pappir om hva jeg måtte bytte for og få disse bilene identisk. dette fikk jeg vertfall hos bmw og dette var bra nok for biltilsynet.

Når gjorde du det?

Jeg har snakket med BMW om noe av det samme, men fikk beskjed om at de har sluttet å gi ut slike papirer. Mener å huske at de sluttet å gi ut slike papirer i '96, eller noe slikt.

Om det er slik at det fremdeles er mulig å få slike papirer, hadde jo det vært gull for mange ov oss bilbyggere. :)

Tony

Skrevet

jeg fikk de på mail.... men greide faen og slette mailen........ pokkern.... kom jeg på nå.. formatert pc´n i forigårs..... jeg får snakke med di igjend og få ett nytt. dette var ca 6mnd siden jeg fikk dette.

Skrevet

Det høres jo helt knall ut! Gidder du å sende meg en kopi, når du får den på nytt? Så kanskje vinterbilen kan få litt fart på seg også. :D

T

Skrevet

De på BMW i Molde er faktisk noen av de bedre tror jeg, greit og snakke med de hvis du trenger litt hjelp.

Vet ikke om det var der du var da Kjell Rune, men hvertfall de er trivlige der hvis man trenger hjelp til slike ting. :wink:

Skrevet

Ok... kan noen også svare på det jeg lurte på ?

Er det noe som må byttes ? Er ikke bremser og alt likt? Er det ikke bare diffen som er anderledes ? Bremsene som sitter på må jo fint greie og takkle dette ?

Skrevet

du må bytte bakakslingen da du trenger skivebremsene. dvs at du trenger alt til skivebremser bak, dvs bakaksling, skivebremser og caliptere, legge opp 2 nye bremserør. du må også bytte fjørbena framme, samt (skiver?) og caliptere.

Skrevet
du må bytte bakakslingen da du trenger skivebremsene. dvs at du trenger alt til skivebremser bak, dvs bakaksling, skivebremser og caliptere, legge opp 2 nye bremserør. du må også bytte fjørbena framme, samt (skiver?) og caliptere.

er vel skivebremser på 320 fra før....

Skrevet
du må bytte bakakslingen da du trenger skivebremsene. dvs at du trenger alt til skivebremser bak, dvs bakaksling, skivebremser og caliptere, legge opp 2 nye bremserør. du må også bytte fjørbena framme, samt (skiver?) og caliptere.

Er det så mye forskjell på skivebremsene bak på en 320 og en 325 da?

Skrevet
du må bytte bakakslingen da du trenger skivebremsene. dvs at du trenger alt til skivebremser bak, dvs bakaksling, skivebremser og caliptere, legge opp 2 nye bremserør. du må også bytte fjørbena framme, samt (skiver?) og caliptere.

Dette er en 320 e36.. Dvs at den veier likt som 325, den har skive bremser forran og bak. ledningsnett og er det samme. Eneste jeg vet er forskjell er diffen. 320 har ikke sperre på diff, mens 325 har.

Også er det en annen utveksling på 325

Skrevet
HVa mener du med at 320 ikke har sperre på diff? Vil det si at den burner på begge hjula?

Nei.... det er det den ikke gjør... Den spinner på det hjulet som har minst kontakt med asvalten, mens 325 som har sperre på diff spinner først på det hjulet med minst kontakt , også spinner det på det andre også. Det er

for og ungå rakse og ukontrolerte sladder på bilen.

Er det snø/sand, spinner du på begge med 320 også :wink:

Biler er ikke til og burner med :P , men siden dette angår sikkerhet lurer jeg på om jeg må ha den diffen ! Eller retter sagt. Jeg lurer på om den kan godkjennes nå uten at det blir mangler siden det er mye likt på de !

Skrevet
HVa mener du med at 320 ikke har sperre på diff? Vil det si at den burner på begge hjula?

Nei.... det er det den ikke gjør... Den spinner på det hjulet som har minst kontakt med asvalten, mens 325 som har sperre på diff spinner først på det hjulet med minst kontakt , også spinner det på det andre også. Det er

for og ungå rakse og ukontrolerte sladder på bilen.

Er det snø/sand, spinner du på begge med 320 også :wink:

Biler er ikke til og burner med :P , men siden dette angår sikkerhet lurer jeg på om jeg må ha den diffen ! Eller retter sagt. Jeg lurer på om den kan godkjennes nå uten at det blir mangler siden det er mye likt på de !

Hehe ok..

Jeg har traction kontroll på min så jeg får ikke burnet med mindre jeg trykker på knappen. :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...