Gå til innhold

Godkjenning av felger !

Sperre
 Share

Anbefalte innlegg

Har eu-kontroll på bilen om ikke så lenge. Har TÜV papirer på senkesettet, men har ikke noen papirer på felgene. Snakket med en fra ford som driver med eu-kontroller og sa det ikke var noe problem å få godkjent felgene uten papirer bare de var innenfor noen grenser.

Felgene som står på nå er ASA DM3 8" 18" og dekkene er Nokian 225 40 18"

Inpresset er et35 (som det skal være)

Kommer dette til å by på store noen uventede problemer på eu-kontrollen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drit i å vise bilen på biltilsynet! de er ofte kranglete, men ta det på et verksted! så lenge rulleomkretsen på hjula er innenfor riktig grense (se å¨sidemenyen her for å regne ut) og de hverken stikker utenfor ytre kant på skjermer, eller subber ved fullt rattutslag og fjerbelastning skal ikke dette være noe problem! skal de ha ovbersatt tuv papirer må de gjøre det selv, du skal ha originalen med deg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å en annen ting, prøvde å få godkjent senkesettet på Biltilsynet. Men der sa de at TÜV papriene mine måtte oversettets til norsk ?! Kan ikke stemme dette ?

Hils de å si at dette bare er tull !!!!!!!

Har nå aldri hatt problem med dette før, ei heller hørt om noen som har hatt problem før deg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har orginale TÜV papirer på senkesettet så det skal ikke være et problem. Dekkene mine er innefor grensen og da er det ikke noe å være redd for ? Hørte om at det var noe annet også men kan hende jeg blander...

Foresten, biltilsynet tror jeg er slem bare for morro, kan virke slik noen ganger asså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUF papier trenger ikke oversettes til norsk nei.

Og du trenger egentlig ikke godkjenningspapirer på felgene, men er jo bare å kontakte de du kjøpte felgene hos, evt de som selger de(om du ikke kjøpte dem selv) og si du skal ha godkjenningspapirer, så ordner de det. Jeg fikk ordnet dette hos Nordisk Felgimport tror jeg det var, greie folk, kostet 250kr og få papirene da. Men man er ihvertfall på den sikre siden da. I tillfelle de er vrange på biltilsynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner heller ikke at det bør være noe problem med tyske TÜV papirer. Kjøpte felgene og dekkene hos Sharif Dekkbaronen, skal inn der i morgen og handle to nye dekk (skjønner ikke hvrfor de har blitt slitt ut ? :-P)

Så skal prøve å få tak i papirene på felgene da...

Takk for raske svar !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke noe problem å godkjenne hverken felger, angeleys lykter eller badlook sist jeg var på biltilsynet.... godkjente også senkesettet og det var det eneste jeg hadde med papir på....

Sånn ble vognkortet:

vognkort.jpg

Og sånn var bilen:

golf23.jpg

Og nei det er ikke en Bmw, det er vår tidligere konebil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...