Psyfoon Skrevet August 12, 2005 Share Skrevet August 12, 2005 Var og hentet bilen idag, skiftet til ny dieselpumpe Det kostet en god del penger, men så ble bilen så god som ny også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet August 12, 2005 Share Skrevet August 12, 2005 kjekt når det fungera ijenn ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet August 12, 2005 Share Skrevet August 12, 2005 Da er det bare chip'en som mangler da? Får du en totalt ny bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet August 13, 2005 Share Skrevet August 13, 2005 Ikke at jeg har noe med det, men hva var prisen på selve pumpa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psyfoon Skrevet August 13, 2005 Forfatter Share Skrevet August 13, 2005 Ikke at jeg har noe med det, men hva var prisen på selve pumpa? Byttepumpa kostet mellom 11 og 12.000 ekskl.mva og inkludert 15% rabatt. Til sammenlikning kostet et nytt stillverk omkring 9-10.000.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psyfoon Skrevet August 13, 2005 Forfatter Share Skrevet August 13, 2005 Da er det bare chip'en som mangler da? Får du en totalt ny bil Jepp, har vært i kontakt med Norman så jeg bestiller nok over helga Vil tro det blir stor forskjell ja. Kommer opp på 142 hk og 290 nm ifølge data fra trimchip.com. Bør dra fra en original TDS da ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet August 14, 2005 Share Skrevet August 14, 2005 få deg intercooler også da:) chippet tds får jo endel mer nm og hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet August 14, 2005 Share Skrevet August 14, 2005 Chippa tds: 173hk/350nm! Går bra!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet August 14, 2005 Share Skrevet August 14, 2005 Da er det bare chip'en som mangler da? Får du en totalt ny bil Jepp, har vært i kontakt med Norman så jeg bestiller nok over helga Vil tro det blir stor forskjell ja. Kommer opp på 142 hk og 290 nm ifølge data fra trimchip.com. Bør dra fra en original TDS da ? Vil ikke tro at du direkte "raser" fra en orginal TDS akkurat, i og med at den har 143 hk og 260 nm. Altså omtrent samme antall hester, men litt laver nm. Men mulig du drar fra'n siden du har noe høyere nm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psyfoon Skrevet August 15, 2005 Forfatter Share Skrevet August 15, 2005 Da er det bare chip'en som mangler da? Får du en totalt ny bil Jepp, har vært i kontakt med Norman så jeg bestiller nok over helga Vil tro det blir stor forskjell ja. Kommer opp på 142 hk og 290 nm ifølge data fra trimchip.com. Bør dra fra en original TDS da ? Vil ikke tro at du direkte "raser" fra en orginal TDS akkurat, i og med at den har 143 hk og 260 nm. Altså omtrent samme antall hester, men litt laver nm. Men mulig du drar fra'n siden du har noe høyere nm. Ja.. også er vel de aller fleste TDS'er i norge touringer med automatgir også da.. Virker som TDS er sjelden å få i sedan i norge, og iallefall i kombinasjon med manuell gir. Og ettersom TD'n er en enda sjeldnere bil i Norge, særlig i min utførelse med manuell og i sedan, så har jeg en ganske sjelden bil En TDS Touring med automatgir bruker ca. 1,2sek lenger fra 0-100 enn en TDS sedan med manuell gir.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet August 15, 2005 Share Skrevet August 15, 2005 Har sedan tds jeg:) men med tomatgir. Men egentlig synes jeg denne motoren fungerer veldig bra sammen med automat, selv om det går evigheter fra du trykker gassen i bånn til det skjer noe spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet August 16, 2005 Share Skrevet August 16, 2005 Da er det bare chip'en som mangler da? Får du en totalt ny bil Jepp, har vært i kontakt med Norman så jeg bestiller nok over helga Vil tro det blir stor forskjell ja. Kommer opp på 142 hk og 290 nm ifølge data fra trimchip.com. Bør dra fra en original TDS da ? Vil ikke tro at du direkte "raser" fra en orginal TDS akkurat, i og med at den har 143 hk og 260 nm. Altså omtrent samme antall hester, men litt laver nm. Men mulig du drar fra'n siden du har noe høyere nm. Ja.. også er vel de aller fleste TDS'er i norge touringer med automatgir også da.. Virker som TDS er sjelden å få i sedan i norge, og iallefall i kombinasjon med manuell gir. Og ettersom TD'n er en enda sjeldnere bil i Norge, særlig i min utførelse med manuell og i sedan, så har jeg en ganske sjelden bil En TDS Touring med automatgir bruker ca. 1,2sek lenger fra 0-100 enn en TDS sedan med manuell gir.. Jeg hadde en 94' tds sedan med manuell gir for noen år siden, å jeg må si meg ganske fornøyd med den kombinasjonen. Hadde jeg hatt bilen ennå, så hadde jeg derimot ikke vært i tvil om å chippe den. Mener den hadde oppgitt 0-100 på 10,4 orginalt, hvis jeg husker riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dbarosen Skrevet August 16, 2005 Share Skrevet August 16, 2005 Har en chippa 325tds sedan med manuell... 93 mod...mener d er 171hk 330nm.....funker det.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet August 16, 2005 Share Skrevet August 16, 2005 Vet om en som har en 525tds E39 org 143hk.. Han chippa bilen til 173hk først å så sa han etterpå at han hadde fått chippa den "ennda en gang" så han hadde 199 dieselhk....Går dette an? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psyfoon Skrevet August 16, 2005 Forfatter Share Skrevet August 16, 2005 Vet om en som har en 525tds E39 org 143hk..Han chippa bilen til 173hk først å så sa han etterpå at han hadde fått chippa den "ennda en gang" så han hadde 199 dieselhk....Går dette an? Hørtes nesten litt tvilsomt ut.. De fleste chippene som er på markedet er vel optimalisert får å få bilen til å yte mest mulig. Kanskje han fikk justert turbotrykket eller fikk en chip som justerte opp dette "automatisk"..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå