Gå til innhold

Herlig!! (Ny dieselpumpe)

Psyfoon
 Share

Anbefalte innlegg

Da er det bare chip'en som mangler da? Får du en totalt ny bil :D

Jepp, har vært i kontakt med Norman så jeg bestiller nok over helga :D Vil tro det blir stor forskjell ja. Kommer opp på 142 hk og 290 nm ifølge data fra trimchip.com. Bør dra fra en original TDS da ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har vært i kontakt med Norman så jeg bestiller nok over helga :D Vil tro det blir stor forskjell ja. Kommer opp på 142 hk og 290 nm ifølge data fra trimchip.com. Bør dra fra en original TDS da ? :)

Vil ikke tro at du direkte "raser" fra en orginal TDS akkurat, i og med at den har 143 hk og 260 nm. Altså omtrent samme antall hester, men litt laver nm. Men mulig du drar fra'n siden du har noe høyere nm. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke tro at du direkte "raser" fra en orginal TDS akkurat, i og med at den har 143 hk og 260 nm. Altså omtrent samme antall hester, men litt laver nm. Men mulig du drar fra'n siden du har noe høyere nm. :)

Ja.. også er vel de aller fleste TDS'er i norge touringer med automatgir også da.. Virker som TDS er sjelden å få i sedan i norge, og iallefall i kombinasjon med manuell gir. Og ettersom TD'n er en enda sjeldnere bil i Norge, særlig i min utførelse med manuell og i sedan, så har jeg en ganske sjelden bil :)

En TDS Touring med automatgir bruker ca. 1,2sek lenger fra 0-100 enn en TDS sedan med manuell gir..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. også er vel de aller fleste TDS'er i norge touringer med automatgir også da.. Virker som TDS er sjelden å få i sedan i norge, og iallefall i kombinasjon med manuell gir. Og ettersom TD'n er en enda sjeldnere bil i Norge, særlig i min utførelse med manuell og i sedan, så har jeg en ganske sjelden bil :)

En TDS Touring med automatgir bruker ca. 1,2sek lenger fra 0-100 enn en TDS sedan med manuell gir..

Jeg hadde en 94' tds sedan med manuell gir for noen år siden, å jeg må si meg ganske fornøyd med den kombinasjonen. Hadde jeg hatt bilen ennå, så hadde jeg derimot ikke vært i tvil om å chippe den.

Mener den hadde oppgitt 0-100 på 10,4 orginalt, hvis jeg husker riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en som har en 525tds E39 org 143hk..

Han chippa bilen til 173hk først å så sa han etterpå

at han hadde fått chippa den "ennda en gang" så han

hadde 199 dieselhk....Går dette an?

Hørtes nesten litt tvilsomt ut.. De fleste chippene som er på markedet er vel optimalisert får å få bilen til å yte mest mulig. Kanskje han fikk justert turbotrykket eller fikk en chip som justerte opp dette "automatisk"..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...