Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
hehe..Stemmer d Maze..Skal ha d på bilen ja..Er du fårnøyd me din? Fe ej kjøpe dn?

Jeg er godt fornøyd med min ja. Funker som bare det. Lager litt mye støy da.. (Skal de være slik??? Noen som vet?). Klart du kan få kjøpt min. 50000,- :) Hehe. Så stikker jeg å kjøper ny. Min er vel så og si ny da, men uansett.. :P

Skrevet

Hehe..Eg har ikkje peling på hvilken lyder den skal lage..Mn kompressora laga no masse lyd da..=) Hvor mye ladetrykk har du? Hvilken type kompressor er det? Hvem har montert det?

Skrevet
Hehe..Eg har ikkje peling på hvilken lyder den skal lage..Mn kompressora laga no masse lyd da..=) Hvor mye ladetrykk har du? Hvilken type kompressor er det? Hvem har montert det?

0,5.. (med andre dyser) Vet ikke type.. ESS som har montert den. Skal skru opp trykket nå. Var å så på intercooler og slikt i dag. Skal monters ASAP nå. :)

Skrevet

Hvilken type kompressorsats skal du ha da?

Sentrifugalkompressor eller skruvkompressor? Dette er ganske essensiellt med tanke på motoreffekt/effektkurve.

Skrevet
Kva som er forskjellen da? :oops:

Kort og enkelt fortalt, en sentrifugalkompressor er på en måte som en turbo, bare at istedenfor eksos som driver akslingen - så er det reimdrift fra veiv. Denne bygger da opp trykk på samme måte som en turbo. Skrukompressoren kan ha max ladetrykk omtrent på tomgang, pga annen oppbygging innvendig. Vil ikke gå i detalj.

Veldig kort fortalt.

Skrevet

Ja det vites ikke.. Men min har reimdrift, så da kan det vel tenkes at jeg har sentrifugalkompressor, eller hva Pedi?

Men min har full effekt fra 500rpm omtrent..

Ca 40000,- for kittet +/-.. Helst + :)

Skrevet
Ja det vites ikke.. Men min har reimdrift, så da kan det vel tenkes at jeg har sentrifugalkompressor, eller hva Pedi?

Men min har full effekt fra 500rpm omtrent..

Ca 40000,- for kittet +/-.. Helst + :)

Reimdrift har både skru- og sentrifugal... Ordla meg kanskje litt feil?

Men uansett:

her er et par bilder av sentrifugalkompressoren eg hadde tidligere. Den er ganske stor av størrelse, med tanke på bildet der den står ved siden av turboen min (som er relativt stor....):

bmwovarlading003.jpg

og andre siden:

bmwovarlading002.jpg

Skrevet

Jeg har ihvertfall ikke slik kompressor.. (om denne ikke er veldig gammel da og de har forandret seg endel....)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...