Gå til innhold

Cosworth Vs. BMW M3


jcvold
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Historisk sett så vil vel en Cosworth slå en M3 i samme årgang. Sierra Cosworth Gjorde det særdeles godt i asfaltrace midt på 80-tallet og utover mot 90-tallet. Så en original 86 Cosworth mot en original 87'M3 vil nok være i favør Cosworthen. M3 med litt mer svingegenskaper, men Cosworth med mer motorkraft.

Men når sjåføren er utfallet så er svaret på spørsmålet: JA.

Har kjørt dem begge og man må opp på 6-sylindret sugemotor skal man matche en turboladet rekke-4. Cosworth lager ikke SÅ mye dårligere motorer enn M-sport at en N/A-4 slår en turbo-4. ;)

Så dere er nok bedre til å kjøre enn Cossie-sjåførene, Espen M33 og NSS.

Jonte: Det er de første 2 sekundene at Cossien må vente på turbotrykk da, etter det så holder vi turtelleren i riktig arbeidshøyde, gjør vi ikke?

Kjell Rune: Er det M3'n du har avbilda du sikter til, så er det kanskje ikke så rart du ikke ble frakjørt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjørte en gang warsteinern mot en cosworth 4x4 denne bilen hadde benket 480hk og gikk noe sinnsykt godt. utfall av drage ble. han knuste meg i aksen og jeg tok igjend bilen innen 200m... jeg begynte ikke og le før jeg snakket med eieren etterpå og han fortalte att bilen hans kjørte på 1,7bar i trykk og jeg på 0,9 mohahahaha. siden warsteiner hvar god for 1,6 bar hadde man bare mappet den etter 1,6 bar. hva hadde skjedd da da... hmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi vel utenfor trådstart kanskje...en Cosworth med 480 hk mot norges værste M3....he-he.

Men, i tilfellet over vil nok M3'en vinne, all respekt for BMW's normalaspirerte motorer. Så er det vel noen år i mellom hva produksjonsdato angår...

Så går det mye på merkesstolthet. Har eid 2 Cosworther og nå min første BMW. Så jeg har vært på begge sider av gjerdet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historisk sett så vil vel en Cosworth slå en M3 i samme årgang. Sierra Cosworth Gjorde det særdeles godt i asfaltrace midt på 80-tallet og utover mot 90-tallet. Så en original 86 Cosworth mot en original 87'M3 vil nok være i favør Cosworthen. M3 med litt mer svingegenskaper, men Cosworth med mer motorkraft.

Men når sjåføren er utfallet så er svaret på spørsmålet: JA.

Har kjørt dem begge og man må opp på 6-sylindret sugemotor skal man matche en turboladet rekke-4. Cosworth lager ikke SÅ mye dårligere motorer enn M-sport at en N/A-4 slår en turbo-4. ;)

Så dere er nok bedre til å kjøre enn Cossie-sjåførene, Espen M33 og NSS.

Jonte: Det er de første 2 sekundene at Cossien må vente på turbotrykk da, etter det så holder vi turtelleren i riktig arbeidshøyde, gjør vi ikke?

Kjell Rune: Er det M3'n du har avbilda du sikter til, så er det kanskje ikke så rart du ikke ble frakjørt. :D

Du sier at sierra cosworth gjorde det godt innen asfaltrace på siste halvdel av 80 tallet, men du vet sikkert hvilken bilmodell som dominerte STORT i de aller fleste store asfaltracingserier på slutten av åttitallet og litt inn på 90 tallet. Det var ikke et ford produkt for å si det sånn :D

Men jeg kan være enig i at en original 86 sierra cossi hadde knekt en original 87 M3 under en eventuell rattlåsracing, men 86 cossi hadde vel stort sett 200-204hk!? så forskjellen hadde neimen ikke blitt stor.

Jeg anser ikke meg selv som noen supersjåfør. har kjørt tre ganger på Rudskogen og en gang på acr, men har (heldigvis) til gode å bli forbikjørt av sierra 8)8) Men kanskje det vil skje neste helg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...