jcvold Skrevet August 14, 2005 Share Skrevet August 14, 2005 en kompis av meg har en 86 sierra cosworth,som er trimma til ca 300 hk. han sier at en M3 ikke ville hatt sjengs mot han,men hva tror dere? han mot en e-36 M3 3,2 med 321 HK+ ? hvem hadde vunnet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet August 14, 2005 Share Skrevet August 14, 2005 M3´n... jeg har reca mot mang en coswort og ikke blitt frakjørt enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet August 14, 2005 Forfatter Share Skrevet August 14, 2005 har du e-36 M3? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet August 14, 2005 Share Skrevet August 14, 2005 e34 m5 3,6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet August 15, 2005 Share Skrevet August 15, 2005 M3`en vinner _LETT_ Hvertfall når svingene kommer, og rompa på cossien sklir ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet August 15, 2005 Share Skrevet August 15, 2005 M3'n har power all the way, Cossien må vente på turbotrykk.. Setter en finger på BMW'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeT Skrevet August 15, 2005 Share Skrevet August 15, 2005 HAr vel lite å si på bilene her.... er vel sjåføren som avgjør det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet August 15, 2005 Share Skrevet August 15, 2005 Sjåfør har alt å si, men i en eventuell rattlåsracingkonkuranse så er det ikke godt å si utfallet mellom disse. Men på bane takler til og med min 195Hk M3 trimmede siræva cossier greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet August 15, 2005 Share Skrevet August 15, 2005 Historisk sett så vil vel en Cosworth slå en M3 i samme årgang. Sierra Cosworth Gjorde det særdeles godt i asfaltrace midt på 80-tallet og utover mot 90-tallet. Så en original 86 Cosworth mot en original 87'M3 vil nok være i favør Cosworthen. M3 med litt mer svingegenskaper, men Cosworth med mer motorkraft. Men når sjåføren er utfallet så er svaret på spørsmålet: JA. Har kjørt dem begge og man må opp på 6-sylindret sugemotor skal man matche en turboladet rekke-4. Cosworth lager ikke SÅ mye dårligere motorer enn M-sport at en N/A-4 slår en turbo-4. Så dere er nok bedre til å kjøre enn Cossie-sjåførene, Espen M33 og NSS. Jonte: Det er de første 2 sekundene at Cossien må vente på turbotrykk da, etter det så holder vi turtelleren i riktig arbeidshøyde, gjør vi ikke? Kjell Rune: Er det M3'n du har avbilda du sikter til, så er det kanskje ikke så rart du ikke ble frakjørt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dolk Skrevet August 15, 2005 Share Skrevet August 15, 2005 http://www.cosworth.no/forum/index.php? ... c=2889&hl= Denne hentet jeg ifra http://www.cosworth.no/forum men jeg er ikke sikker på om man må være pålogget og registrert bruker for og lese denne testen som ble gjort på midten av 80tallet. (Ja, jeg vet det er en E30 dem tester der men testen er jo interessant uansett) Les og bedøm selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet August 15, 2005 Share Skrevet August 15, 2005 jeg kjørte en gang warsteinern mot en cosworth 4x4 denne bilen hadde benket 480hk og gikk noe sinnsykt godt. utfall av drage ble. han knuste meg i aksen og jeg tok igjend bilen innen 200m... jeg begynte ikke og le før jeg snakket med eieren etterpå og han fortalte att bilen hans kjørte på 1,7bar i trykk og jeg på 0,9 mohahahaha. siden warsteiner hvar god for 1,6 bar hadde man bare mappet den etter 1,6 bar. hva hadde skjedd da da... hmmmm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindre21 Skrevet August 15, 2005 Share Skrevet August 15, 2005 det kommer alltid ann på hvor gal mannen bak ratte er.og om det er på bane eller landevei.street racing er morsomt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet August 15, 2005 Forfatter Share Skrevet August 15, 2005 men nå var det snakk om mot en e36 M3 ,og det hadde vel hvert lett match? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet August 15, 2005 Share Skrevet August 15, 2005 Nå er vi vel utenfor trådstart kanskje...en Cosworth med 480 hk mot norges værste M3....he-he. Men, i tilfellet over vil nok M3'en vinne, all respekt for BMW's normalaspirerte motorer. Så er det vel noen år i mellom hva produksjonsdato angår... Så går det mye på merkesstolthet. Har eid 2 Cosworther og nå min første BMW. Så jeg har vært på begge sider av gjerdet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet August 15, 2005 Share Skrevet August 15, 2005 Historisk sett så vil vel en Cosworth slå en M3 i samme årgang. Sierra Cosworth Gjorde det særdeles godt i asfaltrace midt på 80-tallet og utover mot 90-tallet. Så en original 86 Cosworth mot en original 87'M3 vil nok være i favør Cosworthen. M3 med litt mer svingegenskaper, men Cosworth med mer motorkraft.Men når sjåføren er utfallet så er svaret på spørsmålet: JA. Har kjørt dem begge og man må opp på 6-sylindret sugemotor skal man matche en turboladet rekke-4. Cosworth lager ikke SÅ mye dårligere motorer enn M-sport at en N/A-4 slår en turbo-4. Så dere er nok bedre til å kjøre enn Cossie-sjåførene, Espen M33 og NSS. Jonte: Det er de første 2 sekundene at Cossien må vente på turbotrykk da, etter det så holder vi turtelleren i riktig arbeidshøyde, gjør vi ikke? Kjell Rune: Er det M3'n du har avbilda du sikter til, så er det kanskje ikke så rart du ikke ble frakjørt. Du sier at sierra cosworth gjorde det godt innen asfaltrace på siste halvdel av 80 tallet, men du vet sikkert hvilken bilmodell som dominerte STORT i de aller fleste store asfaltracingserier på slutten av åttitallet og litt inn på 90 tallet. Det var ikke et ford produkt for å si det sånn Men jeg kan være enig i at en original 86 sierra cossi hadde knekt en original 87 M3 under en eventuell rattlåsracing, men 86 cossi hadde vel stort sett 200-204hk!? så forskjellen hadde neimen ikke blitt stor. Jeg anser ikke meg selv som noen supersjåfør. har kjørt tre ganger på Rudskogen og en gang på acr, men har (heldigvis) til gode å bli forbikjørt av sierra Men kanskje det vil skje neste helg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå