Gå til innhold

[solgt] 1993 E36 320i Coupe til salgs

Anbefalte innlegg

Skrevet

[edit] Manglet kontaktdetaljer... Per-Stian Vatne, tlf 48229774 eller e-post psv@orsta.org...

Skal selge min E36 320i Coupe grunnet bytte til nyere bil med turbo og fire dører... :)

Bilen er en Coupe med originalt M-tech sportsunderstell og 25% diff.sperre, og er i original stand bortsett fra 17" alu.felg sommer og hvite blinklys framme. Dvs ikke herpet/senket/omlakkert osv. Den har også komplett servicehefte, og jeg har eid den siden mai 2000 da den ble importert fra en gammel mann i Düsseldorf, Tyskland. Har fortsatt hentepapirene fra fabrikken (eieren bestilte henting hos BMW-fabrikken) hvor alt standardutstyr samt tilleggsutstyr er listet opp.

Av relevant utstyr er klimaanlegg (to soner), el.vinduer, skinnratt/-gearspake, airbag fører, antirøykepakke(!) :), stoffmatter, nedfellbart baksete, tåkelys, fabrikkmontert alarm, sentrallås, ABS, el.justerbare speil m/varme, delvis nedlakkering av fangere, osv. osv. Dekk med godt spor (se bilde), 215/45 på 17" AEZ. Michelin Maxi Ice 195/65 gått 1 eller 1,5 vinter på 15" original BMW alu.felg.

Bilen har ikke sportsseter, skinnseter, takluke, M3-fanger og er altså bare delvis nedlakkert, nederste 5 cm er grå... så slipper jeg de spørsmålene.

Teknisk:

- 2.0 liters rekkesekser bensin

- 150 hk

- manuelt gir

- kmstand 210.000

- årsmodell: 1993

- 2 dører

- første gang registrert i Norge mai 2000

- en eier (Tyskland) før meg

- farge: mauritiusblå metallic

Alle service er fulgt til punkt og prikke, og det er kun BMW-spesialisten Autopower på Kalbakken som har hatt service på den i Norge. EU-godkjent april 2005, siste Inspektion II desember 2004. Oljeservice skal tas denne uka. Bilen er aldri skadet i kollisjon eller annet.

Skiftet som jeg kan huske (har kvitteringer på alt, men ikke så organisert)

- simmering på diff rundt 140.000

- clutch på 160.000

- radiator, termostat, termovifte på 180.000 ca

- bremseskiver framme for 2 år siden elns.

- bærekuler rundt 195.000

- bremseskiver bak + bremsesko + håndbrekkwire + katalysator i april 2005 (EU-kontroll)

Jeg har eid bilen i 5 år og har vært svært rimelig og problemfritt bilhold, nesten skummelt å skifte over til noe annet enn BMW...

Prisantydning: kr 75.000 ... eller bud

bmw-2005-07-31.jpg

bmw-side.jpg

bmw-jakta.jpg

dekk-framme-dunlop.jpg

dekk-bak-pirelli.jpg

• 2 weeks later...
  • 1 month later...
Skrevet

Ble solgt alt for billig til en heldig fyr i Oslo i slutten av august, kr 60.000... Men nå har jeg fått meg 2001 320iT med 2.2-literen så det hjelper litt.

Ingen Saab 9-3 SS med turbo på meg denne gangen, altfor dyr den. Men hele 5 dører fikk jeg jo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...