stsol Skrevet August 15, 2005 Share Skrevet August 15, 2005 Hva er det som må skiftes eller repareres når det er "slark i viskerene.De går litt for langt både opp og ned. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenzuke Skrevet August 16, 2005 Share Skrevet August 16, 2005 Sånn har jeg også!! Hvis jeg har på det raskeste høres det ut som den prøver å slå seg igjennom nåt! ;p Smeller ganske hver gang dem er nede Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet August 16, 2005 Share Skrevet August 16, 2005 Det er jo den vanlige E34-feilen det... Foringen til den midtre viskeren på visker-"amaturen" er defekt. Fås desverre ikke løst, så hvis en ikke har noen kyndige til å dreie en ny foring til seg, så koster herligheten 2000 kr. Og bare for å gni litt salt i såret, den er litt trang å bytte også - bare for å være helt sikker... PS! Husk å kjøpe clips til dekslene i samme slengen, de går som oftest i molekyler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet August 16, 2005 Share Skrevet August 16, 2005 Smeller ganske hver gang dem er nede Ikke så rart.. Viskeren går jo rett i panseret.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet August 16, 2005 Share Skrevet August 16, 2005 er dette et problem på e36 også ? min visker på passasjer siden går i panseret, hvordan fikser man dette ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenzuke Skrevet August 16, 2005 Share Skrevet August 16, 2005 Når min er på fullt "strekker" viskeren seg til panseret, pga den farta den får ... Derfor lar jeg sjeldent viskerne stå på, men bruker bare å dytte pinna ned en gang nu å da... Er forresten åsså slik at om ruta er helt tørr, så går ikke viskeren helt ned, men blir 2-3cm lengere opp en hva den skal. Sikkert bare jeg som irriterer meg over dette.. Synes egentlig ikke dette er så stoore problem, bare noe man må leve med. Er så mye bra med denne bilen, å ingen er jo perfekt, bare tilnærmet - i dette tilfellet! =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet August 16, 2005 Share Skrevet August 16, 2005 Når min er på fullt "strekker" viskeren seg til panseret, pga den farta den får ... Derfor lar jeg sjeldent viskerne stå på, men bruker bare å dytte pinna ned en gang nu å da...Er forresten åsså slik at om ruta er helt tørr, så går ikke viskeren helt ned, men blir 2-3cm lengere opp en hva den skal. Sikkert bare jeg som irriterer meg over dette.. Synes egentlig ikke dette er så stoore problem, bare noe man må leve med. Er så mye bra med denne bilen, å ingen er jo perfekt, bare tilnærmet - i dette tilfellet! =) hmm... hvorfor ikke bare bytte viskeramaturen, og få det 100% ?? Jeg synes iallefall at det er HELT forferdelig å høre på, samt at det sliter jo på lakken til panseret.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet August 16, 2005 Share Skrevet August 16, 2005 er dette et problem på e36 også ? min visker på passasjer siden går i panseret, hvordan fikser man dette ?Dette er ikke noe viden kjent problem på E36, nei. Det er E34 som har denne feilen. Ditt problem kan sikkert løses ved å justere viskerarmen. Det er nokså lett. I festet til viskerarmen står det et pyntedeksen over en mutter. Ta vekk det dekselet, og løsne mutteren. Da er det mulig å justere posisjonen for viskerarmen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet August 16, 2005 Share Skrevet August 16, 2005 offf slik har dvært på ale mine e34er og d er en skikkelig sorg. noe dritt. og ja noe herk og bytte.... pokkern blir sur bare med tanken.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet August 16, 2005 Share Skrevet August 16, 2005 Ditt problem kan sikkert løses ved å justere viskerarmen. Det er nokså lett. I festet til viskerarmen står det et pyntedeksen over en mutter. Ta vekk det dekselet, og løsne mutteren. Da er det mulig å justere posisjonen for viskerarmen. Nå skal ikke jeg kverulere, men dette er ingen løsning jeg ville gått for... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet August 16, 2005 Share Skrevet August 16, 2005 Ditt problem kan sikkert løses ved å justere viskerarmen. Det er nokså lett. I festet til viskerarmen står det et pyntedeksen over en mutter. Ta vekk det dekselet, og løsne mutteren. Da er det mulig å justere posisjonen for viskerarmen. Nå skal ikke jeg kverulere, men dette er ingen løsning jeg ville gått for... Jeg ville heller ikke gått for denne løsningen på E34, men på E36 kan det godt hende at det vil løse problemet. Jeg kan jo ikke vite om det vil gjøre det, men har selv opplevd at viskerne (på E36) "justerer" seg slik at de slår i panseret eller A-stolpen, og da er dette løsningen. Blir derimot mekanismen slitt slik at de vandrer for langt, vi ikke dette løse problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet August 16, 2005 Share Skrevet August 16, 2005 Når du fjærner viskerarmene, så er det en stor mutter som holder festet på plass. Denne kan løsne eller skiven er slitt, da er det bare og bytte skive og regulere viskerarm festet lengere opp sånn at den ikke slår i panseret. Jeg har gjort dette selv, og nå går de helt stille uten å treffe noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostespiller Skrevet August 16, 2005 Share Skrevet August 16, 2005 Ditt problem kan sikkert løses ved å justere viskerarmen. Det er nokså lett. I festet til viskerarmen står det et pyntedeksen over en mutter. Ta vekk det dekselet, og løsne mutteren. Da er det mulig å justere posisjonen for viskerarmen. Nå skal ikke jeg kverulere, men dette er ingen løsning jeg ville gått for... HÆ! gjorde det på min gamle e30 og på en kamerat sin e36. og det var null stress. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet August 16, 2005 Share Skrevet August 16, 2005 takk for alle svar på E36 spørsmålet så langt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet August 16, 2005 Share Skrevet August 16, 2005 HÆ!gjorde det på min gamle e30 og på en kamerat sin e36. og det var null stress. Sa ikke at det var stress, poenget va jo at JEG vil heller montere inn en ny viskeroverføring uten slakk foring, enn å jukse vekk ulyder. Nytt er nytt, og gammelt/utslitt er fremdeles gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå