Gå til innhold

vindusviskere slår


stsol
 Share

Anbefalte innlegg

Det er jo den vanlige E34-feilen det...

Foringen til den midtre viskeren på visker-"amaturen" er defekt.

Fås desverre ikke løst, så hvis en ikke har noen kyndige til å dreie en ny foring til seg, så koster herligheten 2000 kr.

Og bare for å gni litt salt i såret, den er litt trang å bytte også - bare for å være helt sikker... :wink:

PS! Husk å kjøpe clips til dekslene i samme slengen, de går som oftest i molekyler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når min er på fullt "strekker" viskeren seg til panseret, pga den farta den får ... Derfor lar jeg sjeldent viskerne stå på, men bruker bare å dytte pinna ned en gang nu å da...

Er forresten åsså slik at om ruta er helt tørr, så går ikke viskeren helt ned, men blir 2-3cm lengere opp en hva den skal. Sikkert bare jeg som irriterer meg over dette.. Synes egentlig ikke dette er så stoore problem, bare noe man må leve med. Er så mye bra med denne bilen, å ingen er jo perfekt, bare tilnærmet - i dette tilfellet! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når min er på fullt "strekker" viskeren seg til panseret, pga den farta den får ... Derfor lar jeg sjeldent viskerne stå på, men bruker bare å dytte pinna ned en gang nu å da...

Er forresten åsså slik at om ruta er helt tørr, så går ikke viskeren helt ned, men blir 2-3cm lengere opp en hva den skal. Sikkert bare jeg som irriterer meg over dette.. Synes egentlig ikke dette er så stoore problem, bare noe man må leve med. Er så mye bra med denne bilen, å ingen er jo perfekt, bare tilnærmet - i dette tilfellet! =)

hmm...

hvorfor ikke bare bytte viskeramaturen, og få det 100% ?? Jeg synes iallefall at det er HELT forferdelig å høre på, samt at det sliter jo på lakken til panseret....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er dette et problem på e36 også ? min visker på passasjer siden går i panseret, hvordan fikser man dette ?
Dette er ikke noe viden kjent problem på E36, nei. Det er E34 som har denne feilen.

Ditt problem kan sikkert løses ved å justere viskerarmen. Det er nokså lett. I festet til viskerarmen står det et pyntedeksen over en mutter. Ta vekk det dekselet, og løsne mutteren. Da er det mulig å justere posisjonen for viskerarmen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt problem kan sikkert løses ved å justere viskerarmen. Det er nokså lett. I festet til viskerarmen står det et pyntedeksen over en mutter. Ta vekk det dekselet, og løsne mutteren. Da er det mulig å justere posisjonen for viskerarmen. :)

Nå skal ikke jeg kverulere, men dette er ingen løsning jeg ville gått for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt problem kan sikkert løses ved å justere viskerarmen. Det er nokså lett. I festet til viskerarmen står det et pyntedeksen over en mutter. Ta vekk det dekselet, og løsne mutteren. Da er det mulig å justere posisjonen for viskerarmen. :)

Nå skal ikke jeg kverulere, men dette er ingen løsning jeg ville gått for...

Jeg ville heller ikke gått for denne løsningen på E34, men på E36 kan det godt hende at det vil løse problemet. Jeg kan jo ikke vite om det vil gjøre det, men har selv opplevd at viskerne (på E36) "justerer" seg slik at de slår i panseret eller A-stolpen, og da er dette løsningen. Blir derimot mekanismen slitt slik at de vandrer for langt, vi ikke dette løse problemet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du fjærner viskerarmene, så er det en stor mutter som holder festet på plass. Denne kan løsne eller skiven er slitt, da er det bare og bytte skive og regulere viskerarm festet lengere opp sånn at den ikke slår i panseret.

Jeg har gjort dette selv, og nå går de helt stille uten å treffe noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt problem kan sikkert løses ved å justere viskerarmen. Det er nokså lett. I festet til viskerarmen står det et pyntedeksen over en mutter. Ta vekk det dekselet, og løsne mutteren. Da er det mulig å justere posisjonen for viskerarmen. :)

Nå skal ikke jeg kverulere, men dette er ingen løsning jeg ville gått for...

HÆ!

gjorde det på min gamle e30 og på en kamerat sin e36. og det var null stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HÆ!

gjorde det på min gamle e30 og på en kamerat sin e36. og det var null stress.

Sa ikke at det var stress, poenget va jo at JEG vil heller montere inn en ny viskeroverføring uten slakk foring, enn å jukse vekk ulyder. Nytt er nytt, og gammelt/utslitt er fremdeles gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...