Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to stk skiver, kalippere med klosser fra bmw 750 til salgs..

Disse er BOLT-ON på E28, E32, og trolig E34.. Mulig enda flere for alt jeg vet..

Dim er 302x28mm 1pot, og fungerer veldig bra!

Ikke mye slitasje å snakke om!

Selges høystbydende over 1500kr!!

PM, mail ola(A)sunndals.net eller ring 93246317

Bremser.jpg

Skrevet

Nei det vet jeg ikke. Men jeg har kjørt rundt 200mil med de selv, og er godt fornøyd.. Nå har jeg de største bmw bremsene foran, som gir veldig mye større forskjell på bremsekraft fordelingen, og begynner vel å merke behovet for større bak etterhvert...

Tror ikke det er noen slags problemer med denne oppgraderingen, som den eneste oppgradering.

Skrevet

er litt usikker på heile greia.. har en kompis som sette 850 frambremse på e28'en syns den vart litt hissig på å låse framhjul.. regner med det er samme skiver/kaliper som 750. har satt 745 motor i e28'en min, med tanke på godkjenning ville biltilsynet ha dokumentasjon på bremser til like tung/tyngre bil enn 745'en. både framme/bake.. ser på hjemmesida at versjon 1, hadde trykk på lmm, funka det bra? har rett å slett litt liten plass til lmm, og filter.

Skrevet

Det er 750/850 fra 91- bremsene jeg har på nå.. De jeg skal selge er 750 fra 87-91mod bremsene.. Disse gir mye mere riktig bremsekraft fordeling enn de jeg har på nå... Jeg skal fortsette oppgaderingen av bremsene mine når pengene får vokst seg til litt igjen serru..

Du merker INGEN problemer med kraftfordeling med disse 302mm bremsene.. kun at du får skarpere oppbremsing.. Og trolig at de tåler mere hardkjøring før fading, enn org bremsene..

LMM fungerer ikke trykksatt.. så enkelt er dèt.. Det lekker å tyter ut overalt.. LMM før turbo fungerer, men slett ikke optimalt.. Datasprut er eneste riktige vei å gå :)

Skrevet

Om det er 5x120 så går det vel ann å få de på iallefall, men kan desverre ikke svare deg på om kalipperne passer rett på uten braketter av no slag..

Skrevet

Jeg har bygd turbo motor i min bil, så først kjøpte jeg disse da jeg siktet på 350hk.. Nå som jeg har 500hk valgte jeg å oppgradere bremsene enda engang, for å forberede bilen bedre på banekjøring bl.a..

Trengte ikke mere bremseeffekt for min del, men det føltes riktig å gjøre dette når motor effekten har blitt så høy som den har blitt..

Fortsatt tilsalgs for 1500kr iallefall.. Det kan umulig være for dyrt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...