Divine Skrevet August 16, 2005 Share Skrevet August 16, 2005 Må man ha spessial verktøy for dette /hvordan er selve skiva festett? kan jeg kjøpe 325 bremser og sette rett på, eller må det noen moddifikkasjoner til ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet August 16, 2005 Share Skrevet August 16, 2005 Må man ha spessial verktøy for dette /hvordan er selve skiva festett? Nei, ingen spesieal verktøy er nødvendig. Selve skiven er festet i en liten skrue (og selvfølgelig boltene når felg er på bil) type umbraco. Enkel jobb, men kanskje du kommer til å slite litt når du skal på med den nye skiven iom at stemplene i kalipperen mest sannsylig er presset litt sammen. Disse må da presses ut med f.eks. en tvinge. kan jeg kjøpe 325 bremser og sette rett på, eller må det noen moddifikkasjoner til ? Mener det er samme skiver, så det har egentlig ingen betydning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet August 16, 2005 Forfatter Share Skrevet August 16, 2005 høres fint ut... Da er det bare spørsmålet ang 325 bremser som gjenstår. Super takk en så lenge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet August 16, 2005 Share Skrevet August 16, 2005 kan jeg kjøpe 325 bremser og sette rett på, eller må det noen moddifikkasjoner til ? Mener det er samme skiver, så det har egentlig ingen betydning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage-A Skrevet August 17, 2005 Share Skrevet August 17, 2005 Samme skiver bak på alle modeller fra 318iS tilogmed 328. Skivene forran er like fra 318iS og opp til 328, forskjellen er at 328 har ventilerte skiver bak Så du kan egentlig handle skiver til 318iS hvis det er billigere, er ingen forskjell...! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet August 17, 2005 Forfatter Share Skrevet August 17, 2005 mente det var andre skiver på 325 og 328. Har lyst på bedre bremser, men er det noe som da må bygges om bak for og få til dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet August 17, 2005 Share Skrevet August 17, 2005 jeg ville kanskje heller brukt pengene på å oppgradere bremsene foran. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 mente det var andre skiver på 325 og 328. Har lyst på bedre bremser, men er det noe som da må bygges om bak for og få til dette? Jo 323 og 328 har ventilerte skiver bak. Men foran har de samme skiver som resten av E36. Beste/rimeligste oppgradering er E46 330i/330d bremser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet August 23, 2005 Forfatter Share Skrevet August 23, 2005 jeg ville kanskje heller brukt pengene på å oppgradere bremsene foran. Vel, skal det også . Men jeg lurte på om bremseskivene til 325 passer rett på, eller om jeg må bygge ut noe eller moddifisere for og få dette til og passe ? Bilen har nemmelig en 325 motor, og jeg tror kun jeg trenger og gjøre noe med bremsene for og få bilen godkjent med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 Som alle andre her har prøvd å fortelle deg, så er bremsene like på: 318is, 320, 325, både forran og bak.. 323 og 328 er også like ved unntak av bakbremsene er ventilerte. Så du trenger ikke gjøre noen forandringer anngående bremsene dine. Men, du kan jo gjøre som meg og andre, å bytte ut skivene og klossene til noe råere enn orginalt Brembo + Greenstuff er på vei hos meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå