Bmw323i Skrevet August 18, 2005 Share Skrevet August 18, 2005 det går jo ann å stroke en m20b25 til 2.7l med å bytte veiva, men da må vell også rådene fra 2.7 l benyttes? hvordan kan man øke slagvolumet selv om en bruker samme rådene i b25 og b27? hvordan hadde det f.eks blitt hvis en putter en diesel veiv i b23? blir slagvolumet 25oo cmm da? selv om en benytter orginal rådene? er det altså veiva som "går lenger opp" ? jeg forstår ikke bare hvordan dette funker (mange spørsmål her) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Touring Skrevet August 18, 2005 Share Skrevet August 18, 2005 Du kan borre blokka så mye det går eller enda mer og sette in foringer, det koster. Når det blir brukt veiv med lenger slag blir vandringen på stemplet lenger og volumet øker, da snur stemlpa over kanten på blokka,da må rådene være kortere, lengden på slaget blir det samme. eller bytte til stempler med pinnen høyere opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet August 18, 2005 Forfatter Share Skrevet August 18, 2005 så da bruker de kortere råder for å kompansere med veiva? hvorfor bytter de veiva i det hele tatt da!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Touring Skrevet August 18, 2005 Share Skrevet August 18, 2005 fordi slaglengden blir lengre stemplet snur lenger nede i sylinderen. Volum i en motor = Slag x dia på hullet x ant.hull har du slag på 71mm og dia 89. x med 4 har 1766cc øker slag til 80 med samme dia. da får du 1990cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet August 18, 2005 Forfatter Share Skrevet August 18, 2005 så det de gjør når de bygger om en b25 motor til b27 så bytter de kun veiva? hvis jeg f.eks hadde tatt en diesel veiv i min 323, så hadde jeg fått ca 2500 cc, bare ved å bytte veiv, vandringen på stempelet blir lengre, selv med de vanlige rådene? har jeg forsått det rett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet August 19, 2005 Share Skrevet August 19, 2005 ja,men du må ha kortere råder hvis ikke går det galt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet August 19, 2005 Share Skrevet August 19, 2005 hva om man bygger opp med toppakkning da? altså litt tykkere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet August 19, 2005 Share Skrevet August 19, 2005 nope,vesentlig forskjell på løftet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå