Gå til innhold

diesel veiv?


Bmw323i
 Share

Anbefalte innlegg

det går jo ann å stroke en m20b25 til 2.7l med å bytte veiva, men da må vell også rådene fra 2.7 l benyttes? hvordan kan man øke slagvolumet selv om en bruker samme rådene i b25 og b27? hvordan hadde det f.eks blitt hvis en putter en diesel veiv i b23? blir slagvolumet 25oo cmm da? selv om en benytter orginal rådene? er det altså veiva som "går lenger opp" ? jeg forstår ikke bare hvordan dette funker :? (mange spørsmål her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan borre blokka så mye det går eller enda mer og sette in foringer, det koster. Når det blir brukt veiv med lenger slag blir vandringen på stemplet lenger og volumet øker, da snur stemlpa over kanten på blokka,da må rådene være kortere, lengden på slaget blir det samme. eller bytte til stempler med pinnen høyere opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det de gjør når de bygger om en b25 motor til b27 så bytter de kun veiva? hvis jeg f.eks hadde tatt en diesel veiv i min 323, så hadde jeg fått ca 2500 cc, bare ved å bytte veiv, vandringen på stempelet blir lengre, selv med de vanlige rådene? har jeg forsått det rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...