Gå til innhold

Nytt batteri?

Aguilera
 Share

Anbefalte innlegg

Etter Tysklands turen jeg hadde for noen uker siden så har batteriet blitt surt. Bjynnte med en gang jeg kom hjem fra turen...bilen starter hver gang, men jeg må trykke endel på gassen for at motoren ikke skal dø ut igjen med en gang, og den går ganske ujevnt på tomgang når motoren er kald. Er det lurt å bytte ut hele batteriet, eller holder det med å lade det opp? Og hvor er det eventuelt smartest å kjøpe et nytt hen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter Tysklands turen jeg hadde for noen uker siden så har batteriet blitt surt. Bjynnte med en gang jeg kom hjem fra turen...bilen starter hver gang, men jeg må trykke endel på gassen for at motoren ikke skal dø ut igjen med en gang, og den går ganske ujevnt på tomgang når motoren er kald. Er det lurt å bytte ut hele batteriet, eller holder det med å lade det opp? Og hvor er det eventuelt smartest å kjøpe et nytt hen?

Det er nok ikke batteriet som gjør dette. jeg ville i første omgang ha sett på pluggene. Om den drar starteren lett så er batteriet ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg starter den så fyker nåla ned under 1, og bilen bjynner å riste, sliter med å holde seg igang, så begynner batteriet å lyse i displayet, og bilen dauer.... trodde det var batteriet da?

Om tomgangen blir alt for lav, som den vil bli om den hakler og går, så vil ikke ladespenningen være bra nok. Derfor lyser batterilampa. Så prøv å skift plugger først. Koster kanskje en hundrelapp for alle fire om du kjøper Denso plugger. Kostet faktisk ikke mer til M3`n :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor finner jeg Denso plugger?

Forøvrig så kan det hende det er nok å ta ut pluggene og børste dem med en stålbørste. Du har sikkert kjørt alt for fint på ferieturen din, så de er helt nedsotet :lol:

Jeg har forøvrig samme symptom på M3`n om den blir startet og stoppet mye uten å bli kjørt varm. Den går skikkelig sur da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert kjørt alt for fint på ferieturen din, så de er helt nedsotet :lol:

Hehhe, stakkars bilen fikk skikkelig gjennomgå der nede :P

Leide en 116i i tyskland da jeg var der for to uker siden. Den fikk også kjørt seg, men det endte desverre sånn

198.jpg

Fikk en 320Dt som erstatningsbil så da var det helt greit :D

Har du fått ut pluggene foresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg fikk lønn idag, så nå er det rett opp på BileXtra ;) Pluggene er ikke nye, så de kan godt skiftes uansett om det hadde vert nok å ta de av og børste de!

Så får jeg sette mannen til å skifte dem senere ;) Jeg fant ikke noe til bilen der nede.... ville kjøpe Greenstuff klosser, men det måtte bestilles, og de fikk dem ikke før jeg skulle hjem igjen :(

Eneste jeg fant var gulvmatter med rød kant til å ha bak ;)

Var det spørsmålet til meg forresten?? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...