Pauls1 Skrevet August 18, 2005 Share Skrevet August 18, 2005 jepp! dieseln min røyker så inni helvett når jeg gir på litt, så hva kan jeg gjøre for å begrense det? noen tips? syns også motoren er litt tørst for tia, mulig det kan ha en sammenheng?! takker for alle svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet August 18, 2005 Share Skrevet August 18, 2005 Sjekk luftfiltret! Mye svart røyk av eksosen kan være at den får for lite luft. Verdt et forsøk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet August 18, 2005 Share Skrevet August 18, 2005 Ta fra'n røyken og spriten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pauls1 Skrevet August 18, 2005 Forfatter Share Skrevet August 18, 2005 luftfilteret byttet jeg for ca 1000km siden så jeg tviler på at det er det som er feilen.. flere tips ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet August 18, 2005 Share Skrevet August 18, 2005 Kjør den hardt å dra den ut på gira Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pauls1 Skrevet August 18, 2005 Forfatter Share Skrevet August 18, 2005 Kjør den hardt å dra den ut på gira haehahah å det tror du jeg ikke har prøvd?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet August 18, 2005 Share Skrevet August 18, 2005 Stakkars dieselbil.... Nei da er det ikke godt å si.... Bruker den noe mye olje da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pauls1 Skrevet August 18, 2005 Forfatter Share Skrevet August 18, 2005 nei bruker verken olje eller vann.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Platepratar Skrevet August 18, 2005 Share Skrevet August 18, 2005 Da burde kanskje dysene kontrolleres. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dix Skrevet August 18, 2005 Share Skrevet August 18, 2005 Bilen min røyklegger også når jeg gir fullt eller nesten fullt, så jeg er også interessert i hvor vanlig dette er. Andre 330 diesler jeg har prøvekjørt har ikke avgitt svartrøyk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K Landre Skrevet August 18, 2005 Share Skrevet August 18, 2005 Kanskje det er turboen som er gåen? Slik at den får for lite luft.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K Landre Skrevet August 18, 2005 Share Skrevet August 18, 2005 Det har jo også noe å gjøre om bilen er chippet da, er den chippet så får den jo mer bensin i forhold til luft og da ryker det en del mere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet August 18, 2005 Share Skrevet August 18, 2005 Var ute med fattern sin akkurat nå. Svartrøyk kommer bare første gang du drar etter litt å etter det er det nesten ingenting som kommer av røyk. Den er chippa+kn filter. Utoligt bra drag i den bilen altså!! Hvis den er chippa får den jo mer diesel og mer luft.(ikke bare diesel) Men det er jo ikke unormalt at det kommer svartrøyk.Vanskelig i vite for oss hvor mye den røyklegger bak seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pauls1 Skrevet August 18, 2005 Forfatter Share Skrevet August 18, 2005 når den runder 3-3500rpm blir det en eksplosjon med svartrøyk, ser helt teit ut hehe får kanskje prøve å montere et stort konfilter å se om det hjelper. menneh.. ingen som kunnet funnet pris på dyser til bilen min da? fant ikke hos gs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 19, 2005 Share Skrevet August 19, 2005 De fleste dieselbiler ryker vel en del. Ser jo stort sett ganske teit ut når de aller fleste VW og Audi gir på.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå