Psyfoon Skrevet August 19, 2005 Share Skrevet August 19, 2005 Skal inn å lese av serienr. på chippene i ECU'en idag og lurer på om noen har gjort dette før, om det er noen viktige forholdsregler jeg må ta, eller er det bare å åpne den store, svarte plastboksen, koble fra ECU-enheten, og åpne den? Trenger ikke koble fra batteriet nei..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 19, 2005 Share Skrevet August 19, 2005 Ville brukt antistatisk lenke. Men hvorfor skal du gjøre det, egentlig? Ved chipping og slikt trenger du vel bare Bosch-nummeret som står på utsiden av boksen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet August 19, 2005 Share Skrevet August 19, 2005 Å har du siemens så må du til trimchip som han får gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psyfoon Skrevet August 19, 2005 Forfatter Share Skrevet August 19, 2005 Norman måtte ha numrene på de 2 chippene som sitter inne i ecu i tillegg til nummeret på selve styreenheten for å være sikker på at jeg får riktig type chip. Derfor måtte jeg åpne den. Om det er siemens vet jeg ikke, men uansett så sa Norman at det var enkelt å montere selv, og det så det ut til at det var. Glemte dessverre å ta bilder, men det er tilsynelatende bare å vippe ut den eksisterende chippen og sette inn trim-chippen. Ikke noe lodding trengs da chippen sitter i en sokkel. Skal prøve å få tatt noen bilder av monteringen av trimchippen slik at andre kanskje kan gjøre det selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet August 19, 2005 Share Skrevet August 19, 2005 Hvertfall på min kunne jeg ikke gjøre det selv hvis det var siemens men derimot det var Bosch kunne det gjøres selv.. Var enkelt ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psyfoon Skrevet August 19, 2005 Forfatter Share Skrevet August 19, 2005 Hvertfall på min kunne jeg ikke gjøre det selv hvis det var siemens men derimot det var Bosch kunne det gjøres selv..Var enkelt ja.. Tror det er BOSCH.. eller jeg vet ikke, men la merke til at noen av komponentene i ecu var merket med siemens. men bosch bruker vel muligens noen komponenter fra siemens..? Det sto iallefall "DIESEL" med store bokstaver på utsiden av styreenheten Så er det iallefall ikke noe tvil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå