Gå til innhold

Powerflex

Jarle Skoftedalen
 Share

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp her, hehe... har bestilt foringer til hele bilen, alt skal byttes ut med powerflex, men fikk valget mellom to kit, et var eksentrisk og et som var "concentric"? hva er forskjellen på disse og hvem burde jeg velge? prisen er lik!

Lurte også på om noen som vet hva slags motorfester jeg burde bruke da originale fester er for myke og gir for mye vandring på motoren, det blir så trangt med grenrøret at motoren burde stå så stille som mulig uten å riste i stykker bilen :wink:

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En cosentrisk foring har hullet i midten. En eksentrisk foring har ikke hullet i midten, og forandrer litt på hjulplassering. Regner med at dette gjelder forigene i bakkant av bærearmene i forstillingen på E30. Med eksentrisk foring vil hjulet bli plassert en liten anelse lenger frem i hjulhuset, og man oppnår litt mer positiv caster. Det gir bilen litt raskere selvoppretting, bra stabilitet og styrerespons.

Eksentrisk_Foring_E36_Forann.jpg

Bildet til Oyvind_L her viser den nye delen som er eksentrsk og den gamle (til høyre) som er cosentrisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En cosentrisk foring har hullet i midten. En eksentrisk foring har ikke hullet i midten, og forandrer litt på hjulplassering. Regner med at dette gjelder forigene i bakkant av bærearmene i forstillingen på E30. Med eksentrisk foring vil hjulet bli plassert en liten anelse lenger frem i hjulhuset, og man oppnår litt mer positiv caster. Det gir bilen litt raskere selvoppretting, bra stabilitet og styrerespons.

Eksentrisk_Foring_E36_Forann.jpg

Bildet til Oyvind_L her viser den nye delen som er eksentrsk og den gamle (til høyre) som er cosentrisk.

Er ikke dette "standard" på E36 M3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk! burde jeg da bestille eksentriske da?

Hvis det gjør de tinga du sier så er det jo bare positivt! noen bakdeler?

De eventuelle bakdelene kommer i tilfelle ikke av at foringene er eksentriske, men heller av at de er hardere enn originale foringer. Det gir bakdeler som:

Bilen føles litt hardere i små humper, slag i rattet føles kanskje litt mer og så kan man få litt mer støy inn i bilen.

Alt dette liker jeg, så det er ikke noe jeg anser som bakdeler, men mor min ville nok ikke likt det hvis det var hennes bil ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...