Jarle Skoftedalen Skrevet August 19, 2005 Share Skrevet August 19, 2005 Trenger litt hjelp her, hehe... har bestilt foringer til hele bilen, alt skal byttes ut med powerflex, men fikk valget mellom to kit, et var eksentrisk og et som var "concentric"? hva er forskjellen på disse og hvem burde jeg velge? prisen er lik! Lurte også på om noen som vet hva slags motorfester jeg burde bruke da originale fester er for myke og gir for mye vandring på motoren, det blir så trangt med grenrøret at motoren burde stå så stille som mulig uten å riste i stykker bilen På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet August 19, 2005 Share Skrevet August 19, 2005 En cosentrisk foring har hullet i midten. En eksentrisk foring har ikke hullet i midten, og forandrer litt på hjulplassering. Regner med at dette gjelder forigene i bakkant av bærearmene i forstillingen på E30. Med eksentrisk foring vil hjulet bli plassert en liten anelse lenger frem i hjulhuset, og man oppnår litt mer positiv caster. Det gir bilen litt raskere selvoppretting, bra stabilitet og styrerespons. Bildet til Oyvind_L her viser den nye delen som er eksentrsk og den gamle (til høyre) som er cosentrisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet August 19, 2005 Share Skrevet August 19, 2005 En cosentrisk foring har hullet i midten. En eksentrisk foring har ikke hullet i midten, og forandrer litt på hjulplassering. Regner med at dette gjelder forigene i bakkant av bærearmene i forstillingen på E30. Med eksentrisk foring vil hjulet bli plassert en liten anelse lenger frem i hjulhuset, og man oppnår litt mer positiv caster. Det gir bilen litt raskere selvoppretting, bra stabilitet og styrerespons. Bildet til Oyvind_L her viser den nye delen som er eksentrsk og den gamle (til høyre) som er cosentrisk. Er ikke dette "standard" på E36 M3? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet August 20, 2005 Forfatter Share Skrevet August 20, 2005 takk! burde jeg da bestille eksentriske da? Hvis det gjør de tinga du sier så er det jo bare positivt! noen bakdeler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_Racing Skrevet August 20, 2005 Share Skrevet August 20, 2005 Her er noen bilder av powerflex exentriske foringer. Så vett du hva du åssen de ser ut !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 20, 2005 Share Skrevet August 20, 2005 Hva er prisen for fullt kit Jarle? Skal nemlig ha powerflex på bilen min jeg å Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sh0rty^ Skrevet August 20, 2005 Share Skrevet August 20, 2005 fullt kit, er det da til stabilisatorstag osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet August 22, 2005 Forfatter Share Skrevet August 22, 2005 jeg har ordnet en "sponsor"-avtale med et firma som forhandler disse, så prisen blir da forholdsvis ok! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet August 22, 2005 Share Skrevet August 22, 2005 takk! burde jeg da bestille eksentriske da?Hvis det gjør de tinga du sier så er det jo bare positivt! noen bakdeler? De eventuelle bakdelene kommer i tilfelle ikke av at foringene er eksentriske, men heller av at de er hardere enn originale foringer. Det gir bakdeler som:Bilen føles litt hardere i små humper, slag i rattet føles kanskje litt mer og så kan man få litt mer støy inn i bilen. Alt dette liker jeg, så det er ikke noe jeg anser som bakdeler, men mor min ville nok ikke likt det hvis det var hennes bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 22, 2005 Share Skrevet August 22, 2005 jeg har ordnet en "sponsor"-avtale med et firma som forhandler disse, så prisen blir da forholdsvis ok! Det er jo flott da! Men hva er ca. prisen på fullt sett? Aner ikke priser på powerflex. OCJ96 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå