R Andersen Skrevet August 19, 2005 Share Skrevet August 19, 2005 er det noen som vet om det er fastsveiset bur eller skrudd bur i porsche? da tenker jeg på de som man før kjøpt orginalt til GT3 osv. de som sitter i en ellet annen "pakke" (banekjøringspakke?). noen som har bilder evt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet August 19, 2005 Share Skrevet August 19, 2005 Jeg vil tro at det er en kombinasjon... Sannsynligvis er festepunktene på gulv osv sveiset fast mens selve buret er da skrudd fast i disse. Jeg er ikke sikker, men vil tro at dette er løsningen de har gått for. I min 911 hadde jeg helseveiset bur. Den var nokså stiv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet August 19, 2005 Share Skrevet August 19, 2005 Det kommer helt an på. Det finnes mange måter å feste bur på. De vanligste måtene for oss som bruker bilene på vei er å en "helskru" eller sveise festeplatene fast - som jeg nevnte over... Jeg tror ikke det skiller så VELDIG mye på disse to måtene (husk at om du "helskrur" så MÅ du fortsatt ha solide plater på begge sider av bilen -altså under bilen og under festeplatene til buret). MEN! Jeg tror nok at å sveise festeplatene er det beste... Når det kommer til helsveiste bur så er det ingen tvil... Disse er absolutt de stiveste. Disse burene er gjerne sveist flere plasser (ikke bare i de åpenbare festepunktene på gulv osv.), men de har gjerne sveiser som binder bur og feks. A-stolpe sammen. Jeg vet bla. at de E30 M3ene som gikk i DTM sammenheng var opptil 350% (!!!!!) stivere enn en standard, gateregistrert, M3. Det er litt av en forskjell det Hvis du vil ha en bil som er sikrest/stivest mulig ville jeg absolutt gått til inkjøp av et multipoint bur (som bla. går gjennom torpedovegg og inn i dempertårnene), og snirkler seg rundt inne i kupèen. Du får kjøpt ferdige rørbøyer til slike bur hos feks. Demon Tweeks i England (kan anbefales). Da er det meget enkelt å sveise selv og du har også muligheten til å gjøre noen av punktene skrudd. Settene er ikke ille hva angår pris heller. De begnner på rundt 400 Pund så vidt jeg kan se. Hvis du vil gå virkelig heftig til verks bør du også vurdere muligheten for å la motoren være en del av bilens avstivere. Lag stag som går fra blokka og inn til dempertårnene. Dette gir deg en stabil forstilling bla. Det er svært viktig å huske på at dersom du skal oppgradere til VIRKELIGE stive løsninger i både karrosseri og understell (spesiellt i understell) så bør ALLE punktene være stive også. Det nytter feks. ikke å ha solide alu. foringer i traversen mens du fortsatt har gummioppheng på diffen. I så tilfelle vil alle vibrasjoner søke til det området og du vil utsette kritiske komponenter for stor risiko. Jeg holder nå på med planer om en stiv mellomaksling (altså ikke mellomlagret), dette gjør til at jeg blant annet må kutte ut hardykoblingen og derfor passer det også godt inn at bakstillingen blir HELT SOLID. Når den er ferdig bygd blir det ikke mye bevegelse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet August 20, 2005 Share Skrevet August 20, 2005 ..nesten sikker på at buret i ein GT3 er skrudd fast i festebrakettar som er sveiste i kaross. Dette er då opsjon som skal kunne fjernast i flg. Porsche.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå