exedy Skrevet August 20, 2005 Share Skrevet August 20, 2005 Eg har ei varsellampe som lyser i instrumentpanelet som eg ikkje veit ka er. (har ikkje manual) Det er en runding med tre prikker på kver side, noen som vet ka det er?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Berg Skrevet August 20, 2005 Share Skrevet August 20, 2005 Det er vel varslellampen for slitt bremsebelegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Molly Skrevet August 20, 2005 Share Skrevet August 20, 2005 Varsellampen for slitte bremseklosser.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet August 20, 2005 Share Skrevet August 20, 2005 japp. Er bremser det. Er ikke sikkert at de er slitte selvom det lyser der. Mener service indikatoren bare teller antall km mellom hver gang de gir fra seg et lys. Mener også at det skal gå og få den fjernet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet August 20, 2005 Share Skrevet August 20, 2005 varsellampa for bremseklossene lyser vel ikke etter serviceintervallen? det er vel bremsevæska og sånt du tenker på? da kommer det en klokke i servicevinduet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Molly Skrevet August 20, 2005 Share Skrevet August 20, 2005 Varsellampa til bremsene lyser dersom: -du har utslitte klosser -kretsen på føleren er brutt -føleren mangler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet August 20, 2005 Share Skrevet August 20, 2005 Når bremsene blir slitte brennes denne tråden av for å minne deg på at bremsene er slitte men den sier ifra med god margin... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 20, 2005 Share Skrevet August 20, 2005 japp. Er bremser det. Er ikke sikkert at de er slitte selvom det lyser der. Mener service indikatoren bare teller antall km mellom hver gang de gir fra seg et lys. Mener også at det skal gå og få den fjernet. Klosseindikatoren har egen føler som sitter på kalipperen. Når klossene blir tynne slites det hull på plasten på sensoren, slik at den går til jord. Da lyser lampa. Har med andre ord ingenting med serviceindikatoren å gjøre. Men det pleier å være 3-4mm igjen på klossene når den lyser.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bauf2k Skrevet August 20, 2005 Share Skrevet August 20, 2005 så når man har skiftet klosser..da slokner varsellampa? eller må man bytte dn ledningen som blir svidd av åsså liksom? min lyser åsså.. og piper på alle hjul nå når jeg bremser skulle ha byttet for lenge siden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet August 20, 2005 Share Skrevet August 20, 2005 Må skaffe deg en ny "sensorledning" siden den har gått av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxxsonics Skrevet August 21, 2005 Share Skrevet August 21, 2005 jeg byttet ikke noe sensor når jeg byttet bremse klosser på en e30 engang, og lanpen slokknet får d den.. hvis jeg ikke husker helt feil da, men mener j ikke byttet den! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet August 21, 2005 Share Skrevet August 21, 2005 På e36 må du vertfall bytte den, det har alltid eg måtte gjort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå