Gå til innhold

Tidlig sp, men alikevell : Rust beskyttelse vinter


Divine
 Share

Anbefalte innlegg

Ja.. er noe forbanna dritt det vei salte, men har ikke råd med en bil til akkurat nå :cry: Titta under dørene på bilen, det var komme litt rust helt intill sikaflexen som ligger der (eller hva det er) så blir rondell og sliping der neste uke . Så skal jeg ta av en bite på bakskjermen på bilen til uken. Har rusta så det synes ved slutten av hjulbuen (der støtfangeren begynner) og pusse hjulbuene og lakker opp de (bilen har subbet litt)

Så hadde jeg merket det med baksjermen skulle jeg ha pruttet noe på prisen. Selger sa bilen var rust fri ! dette står ikke i kontrakt så har vel ikke noe og stille opp med. Dette er jo noe som koster en 10 k og få fikkset bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det samme problemet på 325en. Men det var slik da jeg kjøpte den, fikk bilen grisebillig da. Men ser at det har blitt litt værre nå, og må gjøre noe før vinteren. Vurderer å lakke den opp igjen, for det er ikke pent med dellakk her og der.

Jeg har rust i begge hjulbuer høyre side, jekkfeste foran høye, baklukekanten samt nede på førerdør. Det er kun overflate rust forløpig, men noe må gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det samme problemet på 325en. Men det var slik da jeg kjøpte den, fikk bilen grisebillig da. Men ser at det har blitt litt værre nå, og må gjøre noe før vinteren. Vurderer å lakke den opp igjen, for det er ikke pent med dellakk her og der.

Jeg har rust i begge hjulbuer høyre side, jekkfeste foran høye, baklukekanten samt nede på førerdør. Det er kun overflate rust forløpig, men noe må gjøres.

jeg ga 70 k for min 92 mod. Det med dørene dine er nok desverre med 65% sjanse ikke noe og redde. Du kan utsette det 3 år med og sparkle, men rusten der kommer inni døra fra flensen. Samme med bakluka. Har nettopp pusset ned og solgt min 320. Hvar akkurat det Samme der. Tok av det som lå av tette guffe med flensen, og så de sorte prikkene i mettalet. Det kalles grav rust. Hater rust og det er leit. Er glad i bilen, og ikke staten når det kommer til salting !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ga 46k for min 94 modell for ett år siden.

Det er ikke på selve døren, men på kanalen ved døren, samt littegrann på døren samme sted. Det må sandblåses, eneste som får vekk all rust.

Samme med bakluken.

Denne bilen skal brukes i vinter, så rusten må tas. Ellers blir det værre til neste år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vask og stell med den så godt du kan. Gjerne poler iblant også. Det er jo mulig sørpå siden det er ganske mildt av og til. Savner å vaske den skikkelig vinterstid. Må nesten ta hver sjanse som kommer når det en sjelden gang er mildvær her oppe :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ga 46k for min 94 modell for ett år siden.

Det er ikke på selve døren, men på kanalen ved døren, samt littegrann på døren samme sted. Det må sandblåses, eneste som får vekk all rust.

Samme med bakluken.

Denne bilen skal brukes i vinter, så rusten må tas. Ellers blir det værre til neste år!

Ok da kan det jo gå, det er ikke un\nder døren altså, der tette guffa sitter mellom inner og ytter dør plate? 46 k, det var helt jævelig billig ! Bilen oppført seg bra? eller som en bil til 46 k?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, dieselpumpe var gåen, samt den var litt trøkt i fronten. kostet meg totalt 14500 å reparere. Sett vekk i fra det, så har den langt over gjennomsnittet av ekstrautstyr man ikke trenger, og intriør var strøkent.

Det var ikke privat salg eller noe auksjon. Men fikk den grisebillig. Ser de ligger på over 100tusen, men jeg tviler folk får det.

tilbake til topic, så er det faktisk på utsiden helt nede av døren det er litt rust, ikke i skjøten. Det er derfor veldig lett å se, men det er kun overflaterust.

Et tips for å forhindre rust, er jo å vaske den ofte. bruke høytrykkspyleren i hjulbuer og andre steder det kommer rust.

Statoil har jo også vask selv anlegg som er veldig greie, bruker det en gang i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang at rusten kommer tilbake, da er ikke arbeidet gjort sikkelig!!! hvis du f.eks sandblåser med et litt svakt apperat så ser du litt svart som ligger igjen i porene. disse MÅ vekk! dvs at en må ned i stålet for å få det vekk. da er det vinkel sliper og en lett hånd som trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titta under dørene på bilen, det var komme litt rust helt intill sikaflexen som ligger der (eller hva det er) så blir rondell og sliping der neste uke .

Du bør jo ikke bruke sikaflex da, det "samler" på fukten. gjør slik at fukten kommer inn, men har vanskelig for å slippe den ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...