Divine Skrevet August 20, 2005 Share Skrevet August 20, 2005 Hva bruker dere? Er spes redd for dørene og bak luka på bilen. Hva gjør dere langs dør lister? vasker grundig og legger på fett? Bakluka, hva gjør dere der ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet August 20, 2005 Share Skrevet August 20, 2005 Tror jeg kjøper meg et gammelt vrak av en 4x4 og parkerer bimmeren. Eneste som hjelper mot rust! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sperre Skrevet August 20, 2005 Share Skrevet August 20, 2005 Tror jeg kjøper meg et gammelt vrak av en 4x4 og parkerer bimmeren. Eneste som hjelper mot rust! Det beste det. Stort sett veldig lite som hjelper mot oversaltingen til vegvesenet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet August 20, 2005 Forfatter Share Skrevet August 20, 2005 Ja.. er noe forbanna dritt det vei salte, men har ikke råd med en bil til akkurat nå Titta under dørene på bilen, det var komme litt rust helt intill sikaflexen som ligger der (eller hva det er) så blir rondell og sliping der neste uke . Så skal jeg ta av en bite på bakskjermen på bilen til uken. Har rusta så det synes ved slutten av hjulbuen (der støtfangeren begynner) og pusse hjulbuene og lakker opp de (bilen har subbet litt) Så hadde jeg merket det med baksjermen skulle jeg ha pruttet noe på prisen. Selger sa bilen var rust fri ! dette står ikke i kontrakt så har vel ikke noe og stille opp med. Dette er jo noe som koster en 10 k og få fikkset bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet August 20, 2005 Share Skrevet August 20, 2005 Har det samme problemet på 325en. Men det var slik da jeg kjøpte den, fikk bilen grisebillig da. Men ser at det har blitt litt værre nå, og må gjøre noe før vinteren. Vurderer å lakke den opp igjen, for det er ikke pent med dellakk her og der. Jeg har rust i begge hjulbuer høyre side, jekkfeste foran høye, baklukekanten samt nede på førerdør. Det er kun overflate rust forløpig, men noe må gjøres. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet August 20, 2005 Forfatter Share Skrevet August 20, 2005 Har det samme problemet på 325en. Men det var slik da jeg kjøpte den, fikk bilen grisebillig da. Men ser at det har blitt litt værre nå, og må gjøre noe før vinteren. Vurderer å lakke den opp igjen, for det er ikke pent med dellakk her og der.Jeg har rust i begge hjulbuer høyre side, jekkfeste foran høye, baklukekanten samt nede på førerdør. Det er kun overflate rust forløpig, men noe må gjøres. jeg ga 70 k for min 92 mod. Det med dørene dine er nok desverre med 65% sjanse ikke noe og redde. Du kan utsette det 3 år med og sparkle, men rusten der kommer inni døra fra flensen. Samme med bakluka. Har nettopp pusset ned og solgt min 320. Hvar akkurat det Samme der. Tok av det som lå av tette guffe med flensen, og så de sorte prikkene i mettalet. Det kalles grav rust. Hater rust og det er leit. Er glad i bilen, og ikke staten når det kommer til salting !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet August 20, 2005 Share Skrevet August 20, 2005 ga 46k for min 94 modell for ett år siden. Det er ikke på selve døren, men på kanalen ved døren, samt littegrann på døren samme sted. Det må sandblåses, eneste som får vekk all rust. Samme med bakluken. Denne bilen skal brukes i vinter, så rusten må tas. Ellers blir det værre til neste år! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet August 20, 2005 Share Skrevet August 20, 2005 Vask og stell med den så godt du kan. Gjerne poler iblant også. Det er jo mulig sørpå siden det er ganske mildt av og til. Savner å vaske den skikkelig vinterstid. Må nesten ta hver sjanse som kommer når det en sjelden gang er mildvær her oppe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet August 20, 2005 Forfatter Share Skrevet August 20, 2005 ga 46k for min 94 modell for ett år siden.Det er ikke på selve døren, men på kanalen ved døren, samt littegrann på døren samme sted. Det må sandblåses, eneste som får vekk all rust. Samme med bakluken. Denne bilen skal brukes i vinter, så rusten må tas. Ellers blir det værre til neste år! Ok da kan det jo gå, det er ikke un\nder døren altså, der tette guffa sitter mellom inner og ytter dør plate? 46 k, det var helt jævelig billig ! Bilen oppført seg bra? eller som en bil til 46 k? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet August 20, 2005 Share Skrevet August 20, 2005 vel, dieselpumpe var gåen, samt den var litt trøkt i fronten. kostet meg totalt 14500 å reparere. Sett vekk i fra det, så har den langt over gjennomsnittet av ekstrautstyr man ikke trenger, og intriør var strøkent. Det var ikke privat salg eller noe auksjon. Men fikk den grisebillig. Ser de ligger på over 100tusen, men jeg tviler folk får det. tilbake til topic, så er det faktisk på utsiden helt nede av døren det er litt rust, ikke i skjøten. Det er derfor veldig lett å se, men det er kun overflaterust. Et tips for å forhindre rust, er jo å vaske den ofte. bruke høytrykkspyleren i hjulbuer og andre steder det kommer rust. Statoil har jo også vask selv anlegg som er veldig greie, bruker det en gang i uken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet August 21, 2005 Share Skrevet August 21, 2005 ang at rusten kommer tilbake, da er ikke arbeidet gjort sikkelig!!! hvis du f.eks sandblåser med et litt svakt apperat så ser du litt svart som ligger igjen i porene. disse MÅ vekk! dvs at en må ned i stålet for å få det vekk. da er det vinkel sliper og en lett hånd som trengs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aama_Racing Skrevet August 21, 2005 Share Skrevet August 21, 2005 Titta under dørene på bilen, det var komme litt rust helt intill sikaflexen som ligger der (eller hva det er) så blir rondell og sliping der neste uke . Du bør jo ikke bruke sikaflex da, det "samler" på fukten. gjør slik at fukten kommer inn, men har vanskelig for å slippe den ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet August 21, 2005 Share Skrevet August 21, 2005 Viktig å behandle bilen før man får rust. Selv behandler jeg bilen med olje. Spyler ojle i dører, bakluke, understell og ellers alle kriker & kroker. Dører og bakluke blir plugget etter behandling . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet August 21, 2005 Share Skrevet August 21, 2005 Holder det ikke med tectyl/olje behandling da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sperre Skrevet August 21, 2005 Share Skrevet August 21, 2005 Noe av det verste en kan gjøre er å sette bilen i en varm garasje når en har kjørt lenge på saltede veger. Det er først da saltet begynner å jobbe seg innover i metallet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå