SanMiguel Skrevet August 21, 2005 Share Skrevet August 21, 2005 motoren min går veldig ujevnt på tomgang.. noe jeg kan sjekke før jeg evt har den på verksted? hva kan være feil? kan noen vise meg med bilde eller forklare hvor tomgangsregulator sitter..? må finne ut hva som er feil her.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desloch Skrevet August 21, 2005 Share Skrevet August 21, 2005 Prøv å koble fra luftmengemåleren, og se om den går bedre da. Det gjør du ved å skru ut den kontakten som står på boksen rett før luftfilteret, slik at bilen kjører på nødprogrammet. Den klumpen som er mellom slangen og K&N-filteret mitt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet August 21, 2005 Share Skrevet August 21, 2005 Prøv å koble fra luftmengemåleren, og se om den går bedre da. Det gjør du ved å skru ut den kontakten som står på boksen rett før luftfilteret, slik at bilen kjører på nødprogrammet.Den klumpen som er mellom slangen og K&N-filteret mitt: God plan, det kan også være o2 sensoren el tomgangs regulatoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SanMiguel Skrevet August 21, 2005 Forfatter Share Skrevet August 21, 2005 Prøv å koble fra luftmengemåleren, og se om den går bedre da. Det gjør du ved å skru ut den kontakten som står på boksen rett før luftfilteret, slik at bilen kjører på nødprogrammet.Den klumpen som er mellom slangen og K&N-filteret mitt: God plan, det kan også være o2 sensoren el tomgangs regulatoren jeg trodde ikke seksera gikk på tomgang uten regulatoren..? sjekke luftmengdemåleren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desloch Skrevet August 21, 2005 Share Skrevet August 21, 2005 Luftmengdemåler koster 4300 kr ny, så hvis det er denne som er gåen, bestill den brukt fra www.koed.dk . Det gjorde jeg, og den kosta 600 kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_fannrem Skrevet August 22, 2005 Share Skrevet August 22, 2005 http://www.bmwguiden.no/modules.php?set ... _photo.php Sjekk slangen som det er ringet rundt Ps. tok meg friheten til å kopiere bildet ditt Desloch for å markere slangen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desloch Skrevet August 22, 2005 Share Skrevet August 22, 2005 Ps. tok meg friheten til å kopiere bildet ditt Desloch for å markere slangen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SanMiguel Skrevet August 23, 2005 Forfatter Share Skrevet August 23, 2005 ok.. men finner ikke no feil enda.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SanMiguel Skrevet August 23, 2005 Forfatter Share Skrevet August 23, 2005 sjekka den slangen.. ikke no feil der. kobla ut lmm og gikk enda mer ujevnt da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_fannrem Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 Tok du av slangen og sjekka den på andre enden da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SanMiguel Skrevet August 23, 2005 Forfatter Share Skrevet August 23, 2005 ja gjorde det.. slangen som grener til rør fra luft-filter? tok av lmm, ble verre da også! men skulle visst hvor tomgangs reg er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_fannrem Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 Det enkleste og ikke minst billigste du kan gjøre er å gå over alle vakumslanger. for så å koble av batteriet en liten halvtime. hvis du har tettet en eventuell luftlekkasje så må hjernen nullstille seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SanMiguel Skrevet August 23, 2005 Forfatter Share Skrevet August 23, 2005 har sjekket tomgangsregulator..den ble enda mer ujevn og mer intens når den ble skrudd av. mulig den må renses.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake Oil Skrevet August 24, 2005 Share Skrevet August 24, 2005 hva med litt mer info om problemet her...verst på kald motor eller varm,eller like dårlig på begge?hvordan oppfører den seg,og eventuelt hvor mye jager den? min is var fullstendig på tur når den var kald.dette problemet hadde seff kommet med tiden,men nå var jeg nødt til å gjøre noe,for den vandret mellom500-2500rpm før den ble varm(det var om den ikke stoppet da).det som kom frem var at to av coilene var litt dårlige,to av pluggledningene var fucket,tomg.reg. var fucket,denne hadde vært fucket så lenge at driveren var gått til helvette(så nå går den på 1200rpm på tomg. foreløpig) og lmm var sporadisk på tur. lover deg at dette gildet har du lite lyst til å betale men motoren gikk den bare den fikk litt lunk i seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake Oil Skrevet August 24, 2005 Share Skrevet August 24, 2005 tomgangsreg. er lett å leke på egenhånd med en knipetang,men skal du se over resten må du skaffe deg info om måleverdier på de forskjellige komponentene(har ikke dette her og nå),men du ser jo seff om det er store differanser på noen av de komponentene som det finnes flere av.eller stjele av en kompis lekk ifm.slanger og slikt er bare å gå amok med startgass.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå