Gå til innhold

"diesel lyd" i m20b23 maskinen min!

Bmw323i
 Share

Anbefalte innlegg

ved gasspådrag er det liksom en merklig lyd som kan minnes om diesel. jeg skal ta opp lyden og legge den inn senere, slik at dere kan få høre den. motoren tikker også litte grann, kan dtte henge sammen?? :? jeg tenkte med en gang at veivlagrene er gåne. noen som har hatt lignende lyder før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redd du har fått rådebank.Hold bilen på ett jevnt turtall(2500ca).

Gi litt gass opp og ned,hvis knakkinga kommer når du gir litt gass,så er det dessverre rådebank.

Må si meg enig her, det er jo heller ikke et ukjent fenomen på M20...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men, om det er rådebank, burde ikke lyden være lik over det hele da? lyden er "grommest" fra 11oo omdr til 2000 omdr, etter det så forsvinner den. det er derfor jeg lurer på om det kan være tenningsbank. får se på tenninga til uka også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lyden har blitt litt verre i kveld. nå er det en knittring. har forhørt meg litt rundt og folk mener at det er rådebank.

er jeg nødt til å ta ut motoren for å bytte veivlagrene, eller er det mulig å ta av bunnpanna, derretter ta ut veiva og stemplene den veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bare rive bunn panna og skru av ett og ett klammer til rådene og bytte lager.Men det vil komme tilbake etterhvert.

Pass på å få klammerene lik vei igjen.

hvorfor vil det komme tilbake? pga at veiva kan være dårlig? det skal vell holde en stund hvis jeg bytter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får ta av bunnpanna di hvis du tror det er råden'n! å skru av den råden som er lengst unna unna der olje trykket kommer inn i veiva. råde nr 1 eller 6.. har rådelageret skjært seg så er det størst sjans at det er en av de!

OBS! råden må skrus igjen med moment!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...