Infinity Skrevet August 22, 2005 Share Skrevet August 22, 2005 Bmw 318i 92" Hmm.. Ja har bytta termostat, og vannpumpa ser ut til å virke som den skal, lekker ikke og går rundt osv.. Men likevel sirkulerer ikke vannet. For vannet skal gå inn der termostaten står regner jeg hardt med:p ? Der går det ikke inn vann overhodet. Har kjøpt ny vannpumpe, men gidder ikke sette i den når den andre ser ut til å¨virke.. Kan radiatoren være tett?? Ingenting lekker, bilen koker etter få min kjøring. Og er det lufte skruen som sitter på toppen av radiatoren? Takker for svar.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aama_Racing Skrevet August 22, 2005 Share Skrevet August 22, 2005 Har du sjekket om d faktisk kan ha tettet seg i kjølesystemet? er ikke helt sikker på dette, men burde vel gjøre susen å skru av ene slangen å presse inn ekstra vann. hørest ut som det er noe tett der i hvertfall.. lykke til:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Infinity Skrevet August 22, 2005 Forfatter Share Skrevet August 22, 2005 Ja skulle jo tro det.. Skal igrunn selge bilen så jeg hadde ikke tenkt å gidde, men kan jo ikke selge bilen sånn:P HAr ikke rekki å fått av radiatoren ennå eller sjekekt slanger, men åssen faen kan det tette seg i så tykke slanger da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_fannrem Skrevet August 22, 2005 Share Skrevet August 22, 2005 har du fysisk plukket ut vannpumpa og sjekket den? hvis ikke så anbefaler jeg å gjøre det hvis det ikke er vannpumpe eller termostat så er det jo enten luft eller at det er skitt som forhindrer vannet å sirkulere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Infinity Skrevet August 23, 2005 Forfatter Share Skrevet August 23, 2005 Jeg har fysisk tatt av både vannpumpe og termostat. Vannpumpa ser ut til å være helt ok. Nå har jeg tatt ut radiator og alle slanger og hele dritten.. Og det ser jo nesten ut til at det ikke kommer vann til den slangen som går til termostaten i motoren.. Kan det være så mye dritt i kanalene i radiatoren at det ikke kommeer vann? Må den da evt byttes? (noen som har?) Har jeg rett hvis jeg sier at vannet skal inn i motoren der ved termostaten, og ut i radiator igjen i den andre tykke slangen? Hva er såfall den siste slangen i bunn av radiatoren til? Slangen som går til termostaten er så og si kald, mens den andre er glovarm.. Noen som kan forklare meg hvordan jeg lufter systemet om det nå skulle være det? Og termostaten skal stå med fjørene inn mot motoren? Er jo logisk det, men man vet jo aldri;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320d_stasj Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 hadde nettopp samme problem etter at jeg skiftet radiator og da var det termostaten såm var noe galt med. skiftet den og den ble bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 Kansje dumt spørsmål, men har du puttet termostaten feil vei?? men ta den ut å legg den i en kjele med vann og følg med om den åpner like før vannet koker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Infinity Skrevet August 23, 2005 Forfatter Share Skrevet August 23, 2005 HAr puttet termostaten med fjøra inn, er vel i jøssenavn sånn den skal sitte?? Skal ut å prøve nå, har luftet, men så knakk jeg jo lufteskruen:( Noen som har den tilfeldigvis?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå