R Andersen Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 hei! er det noen som vet om noen lette felger i 17"? helst 8x17" evt 9" bak. skal være til en E30 M3. O.Z. superleggera er vel ganske lette og BBS har vel også noen, men jeg finner ikke noen info om eksakt vekt på de. noen som vet om nettsider med oversikt over vekt på felg? tenker på alufelger til "normale" priser ikke svindyre magnesium-felger etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 hei!er det noen som vet om noen lette felger i 17"? helst 8x17" evt 9" bak. skal være til en E30 M3. O.Z. superleggera er vel ganske lette og BBS har vel også noen, men jeg finner ikke noen info om eksakt vekt på de. noen som vet om nettsider med oversikt over vekt på felg? tenker på alufelger til "normale" priser ikke svindyre magnesium-felger etc. Jeg har 8x18" O.Z superleggera, og ja, de er lette. Faktisk lettere enn de forrige felgene jeg hadde, som var superturismo i 8x17. Men noe eksakt vekt har ikke jeg heller. Men helt klart de letteste felgene jeg har vært borti, med unntak av bms`s originale stålfelger til E39. De er lette de!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet August 23, 2005 Forfatter Share Skrevet August 23, 2005 kan jo ikke kjøre rundt med stålfelger på en M3! vet du hva de veier? jeg skal bruke felgene til banebruk, så da har ikke utseende så mye å si, så det er jo evt en mulighet med stål. vilken dimensjon får du dem i? tenker da på bredden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 kan jo ikke kjøre rundt med stålfelger på en M3! vet du hva de veier? jeg skal bruke felgene til banebruk, så da har ikke utseende så mye å si, så det er jo evt en mulighet med stål. vilken dimensjon får du dem i? tenker da på bredden. Hehe, de er jo fæle da. men de er av en eller annen slags lettmetall de også. Husker ikke hva det var nå, men de veier utrolig lite! Men som banehjul med R-dekk egner de seg nok glimrende. De jeg har vært borti er vel 7x15, men jeg regner med at 16" felgene er i samme material. men man må vel nesten ha sentreringsringer for å få E39 felger til å passe på M3`n.. men kanskje E46 bruker samme type felger? Da går det fint med spacere iallefall. Men 16" superleggera tror jeg er et bedre valg med R-dekk. De tåler iallefall mye juling! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sax Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 They told me that my best bet will be the OZ Superleggera (the sameones that the progect car from nissan mag. has). They only weight 21.5 pounds, and they look nice, 19x8 245/35/19 Hentet fra et annet forum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet August 23, 2005 Forfatter Share Skrevet August 23, 2005 Espen: får du dem i 17"? må ha det pga bremser.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 Espen: får du dem i 17"? må ha det pga bremser.. Er det "stålfelgene" du mener på nå? Det hørest jo litt sprøtt ut med 17" stålfelger, men det er jammen ikke umulig at de lager det også. Tyskerne har jo av og til noen merkelige ideer!! Ellers så finnes selvfølgelig superleggera i 17" ja. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor du vil ha 8+9" om det er banefelger du tenker på.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 får kjøpe magnesium felger da vettu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet August 23, 2005 Forfatter Share Skrevet August 23, 2005 Espen: får du dem i 17"? må ha det pga bremser.. Er det "stålfelgene" du mener på nå? Det hørest jo litt sprøtt ut med 17" stålfelger, men det er jammen ikke umulig at de lager det også. Tyskerne har jo av og til noen merkelige ideer!! Ellers så finnes selvfølgelig superleggera i 17" ja. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor du vil ha 8+9" om det er banefelger du tenker på.. det var stålfelgene jeg tekte på ja, men tviler vel på att man får de i 17". grunnen til at jeg vil ha 8" og evt 9" bak er pga dekkdimensjon. 7" eller 7,5" blir litt for smalt, særlig bak, men det kan holde foran. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet August 24, 2005 Share Skrevet August 24, 2005 Espen: får du dem i 17"? må ha det pga bremser.. Er det "stålfelgene" du mener på nå? Det hørest jo litt sprøtt ut med 17" stålfelger, men det er jammen ikke umulig at de lager det også. Tyskerne har jo av og til noen merkelige ideer!! Ellers så finnes selvfølgelig superleggera i 17" ja. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor du vil ha 8+9" om det er banefelger du tenker på.. det var stålfelgene jeg tekte på ja, men tviler vel på att man får de i 17". grunnen til at jeg vil ha 8" og evt 9" bak er pga dekkdimensjon. 7" eller 7,5" blir litt for smalt, særlig bak, men det kan holde foran. Du vet vel at du sannsynligvis vil få best balanse i bilen med like felger og lik dekkdimmensjon foran og bak?! Jeg hadde 8x17 med 215/40 dekk før, og det funket rimelig greit igrunn. Men jeg tro faktisk det kan gå å presse på 235 både foran og bak om man har de riktige framskjermene.. Da vil det nok henge greit. Grunnen til at jeg gikk opp til 18" er så enkel at jeg ville ha 225 dekk.. Kunne gått for 235 på 17" jeg og, men vil helst ha skjermene mine urørt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet August 24, 2005 Forfatter Share Skrevet August 24, 2005 Espen: hvorfor skulle det blir bedre balanse med like dekk foran og bak? har hatt forskjellig dimensjon foran og bak på de 3 siste bilene mine, og kan ikke si jeg har lagt merke til at det har blitt noe dårligere balanse i dem. dette har vært E-36 og E-46, men skal vel ikke være noe forskjell med en E-30? BMW leverer jo biler med forskjellig dimensjon foran og bak. regner med at de ikke hadde gjort det hvis det hadde gått ut over balansen i bilen. vil ha bredere dekk bak pga bedre feste. skal bygge turbo etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet August 24, 2005 Share Skrevet August 24, 2005 Espen: hvorfor skulle det blir bedre balanse med like dekk foran og bak? har hatt forskjellig dimensjon foran og bak på de 3 siste bilene mine, og kan ikke si jeg har lagt merke til at det har blitt noe dårligere balanse i dem. dette har vært E-36 og E-46, men skal vel ikke være noe forskjell med en E-30? BMW leverer jo biler med forskjellig dimensjon foran og bak. regner med at de ikke hadde gjort det hvis det hadde gått ut over balansen i bilen. vil ha bredere dekk bak pga bedre feste. skal bygge turbo etterhvert. Det har vært diskutert frem og tilbake både på bmwccn foraet og andre fora, blant annet S14.net. Alle de som kjører mest på bane har kommet fram til at like felger/dekk på E30 M3 gir best balanse. Men jeg kan forstå at du vil ha bredere bak siden du skal ha turbo. Og jeg tror forøvrig også at man skal være rimelig dyktig til å kjøre for å merke balanseforskjellen. Men jeg må bare si at jeg føler at bilen min er rimelig bra i balanse nå.. Og jeg gleder meg FÆLT til å kjøre ACr i helga... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå