Von Diesel Skrevet August 23, 2005 Skrevet August 23, 2005 Har hatt BMW i mange år, og de siste årene har jeg nå hatt en E39, 1999 mod. som jeg er svært fornøyd med. Men det er en ting som jeg undrer meg over, og det er vedrørende instrumenthuset på denne modellen. Jeg ringte min lokale forhandler og spurte om hva jeg skulle gjøre med at tallene i instrumenthuset / kjørecomputeren periodisk forsvant eller ble utydelige. Fikk da som svar at dette var et typisk problem med denne modellen, og var bortimot det første som røk. Det var ingenting å reparere på, slik at hele huset måtte skiftes. Dette kostet ca kr 5-6000.- og arbeidspenger kom i tillegg. Der og da reagerte jeg ikke noe nevneverdig på dette, men etter hvert som tiden gikk begynte det å plage meg litt. Fordi, hvis dette er en ”typisk feil” så burde den jo bli dekket av en garanti, spesielt siden ett instrumenthus i teorien skal følgen bilen til graven...?? Fikk nei på dette fra min lokale forhandler, så jeg bestemte meg for å prøve å få fatt i ett brukt instrumenthus, men svaret fra delebutikker i Norge, Sverige, Danmark og Tyskland var det samme som jeg allerede viste. Ingen av husene de hadde inne fungerte slik som de skulle, og de hadde alle samme feil. Så, er det noen andre som har samme problem med instrumentpanelet?? Tenkte å prøve å få samlet noen for å "dokumentere" ovenfor BMW at dette er et problem, og forhåpentligvis gå i dialog med dem for å få fikset det "gratis".
Christian Skrevet August 23, 2005 Skrevet August 23, 2005 Hvis jeg har forstått deg korrekt så har jeg samme problemet på min 98 e36 coupè. Enkelte ganger faller ett eller flere segmenter bort fra instrumentpanelet (tripptelleren) ...plutselig kommer de tilbake og funker fint i dagesvis før det streiker på nytt. Det rare er at nuller jeg tripptelleren og det før nulling har vært segmenter som ikke har funket så funker de igjen når tallene er nullet ut... Har hørt at dette problemet skyldes dårlig kontakt et eller annet sted i instrumenthuset...
Ole-Magne Skrevet August 23, 2005 Skrevet August 23, 2005 har en -97 e39... Har feil i kombi instrumente, tallene til kjørecomputeren en nesten helt borte. +mangler litt av tempratur giver tallene. sender gjerne bilder vis du skal ordne noe dokumentasjon. alt er værd å prøve...
Dolk Skrevet August 23, 2005 Skrevet August 23, 2005 Jeg har det samme problemet i min E38, der forsvinner noen prikker i tallene for så å komme tilbake etter en stund. Skikkelig irriterende det ja.
Hügel Skrevet August 23, 2005 Skrevet August 23, 2005 Dette er nok et kjent fenomèn på disse bilene. Enkelte rekker av pixler faller ut. Det eneste botemiddelet mot dette, er å skifte ut "kombi-instrumentet" som BMW kaller det, d.v.s. displayet. Det finnes enkelte som har fått dette til å fungere en stund ved å ta det opp, men problemet dukker gjerne opp igjen etter en kort stund. Jeg har samme bil som deg, med samme problemet. Et nytt kombi-instrument koster ca. 4200,- kr. ferdig montert hos BMW-forhandleren. Etter å ha skiftet dette, har alt blitt i orden.
mAZE Skrevet August 23, 2005 Skrevet August 23, 2005 Jeg hadde også det samme problemet på min 528ia 97mod.. Mange av pixlene ble gradvis borte.
Bimern Skrevet August 23, 2005 Skrevet August 23, 2005 Samme er åsså, 97 E36 Touring. Halve tallrekka forsvinner, plutselig er alt borte, for å så være helt greit igjen
Bimmer for life Skrevet August 23, 2005 Skrevet August 23, 2005 er det ingen måte å reparere dette på? så dere mener at den må absolutt byttes? har også mistet noen pixler på min.og dette er en 2000 modell
Von Diesel Skrevet August 23, 2005 Forfatter Skrevet August 23, 2005 Når vi får stor nok respons på dette, så sender vi linken på dette temaet til BMW. Det er "dokumentasjon" nok på at dette er en reklamasjonssak. Et instrumenthus går neppe under kategorien "slitedeler" som skal byttes ut på lik linje med bremseklosser. Vil anta at BMW har en underleverandør som de kan stille til ansvar for dette.. Kan det være VDO....??? Det er ihvertfall verdt ett forsøk.
Kjell Arne Skrevet August 24, 2005 Skrevet August 24, 2005 Har det samme problemet med min dette er 3dje E-39 jeg har og noen av pixlene har forsvunnet. jeg fikk også beskjed at det var en vanlig ting som "feilet "på E-39 modellene og at et nytt kombihus kostet 4200kr. Dette var Bavaria i Sandnes
drno Skrevet August 24, 2005 Skrevet August 24, 2005 Samme problem her, har kommet endel døde pixler etter hvert. Helt enig at dette burde være en garantisak som BMW kunne ta med sin underleverandør.
Dolk Skrevet August 24, 2005 Skrevet August 24, 2005 Og vi har en 2001 525D på jobben som har det samme problemet. Så jeg tror dette problemet er ganske så kjent blandt BMW selgerne/mekanikerne.
Mr_Tran Skrevet August 29, 2005 Skrevet August 29, 2005 jeg kan fiske. istedetfor og bruke 6000 kroner pluss kode hos bmw. bare ring for mer info 99226698 oslo
Christian Skrevet August 29, 2005 Skrevet August 29, 2005 jeg kan fiske. istedetfor og bruke 6000 kroner pluss kode hos bmw. bare ring for mer info 99226698 oslo Hmm...fiske? Eller skulle det stå fiKse kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå