Gå til innhold

Z4 med tak?

BalleKnalle
 Share

Anbefalte innlegg

BMW tänker tillverka en coupéversion av roadstern Z4. Tanken är att erbjuda Porsche 911 och den kommande Porsche Cayman rejäl konkurrens. Bilen erbjuds i två versioner, varav en M-variant.

Z3 gjordes också i en läcker version med tak, Z3 Coupé, den såldes i 18.000 exemplar innan produktionen upphörde 2002. Enligt Automotive News Europe kommer också Z4 i en coupéversion, som främst ska konkurrera med Porsche.

Drivkällan blir BMW:s treliterssexa på 260 hästar, men det kommer också en M-version med M3:ans motor trimmad från 343 till 360 hk.

Coupén ska byggas vid BMW:s amerikanska fabrik i Spartanburg.

En försmak kommer vid Frankfurtmässan, då en konceptbil ska visas.

www.bilsport.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den i et blad for noen uker siden og da klarte jeg å styre meg, men blir den noe i nærheten av dette så vet jeg ikke helt... :oops: Ser for meg en begynnende forelskelse her... :oops:

Jøss :shock: lenge siden sist gitt...

Jepp! Skyldes en annen heftig forelskelse som førte meg ut i "sinnsykt-vanskelig-å-få-internettoppkobling-land" :oops: (Tok "bare" to måneder før ADSL med trådløst nettverk ville fungere... :cry: ).

Nå er jeg imidlertid i USA og her er (I hvert fall i "sentrale strøk") trådløst nettverk en selvfølge... :lol:.

Helt OT dette, men det får vel passere... :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var MYE penere det du viste BalleKnalle enn det Tech9 hadde funnet, men jeg er helt enig. I overkant mye Aston Martin-preg fra midten av døra og bakover. Det skal bli moro å se hvilket av disse tre bildene som er nærmest sannheten om bilen faktisk blir produsert.

Det er rykter flere steder på nettet om at Z4 coupé skal vises på IAA Frankfurt, så vi som skal dit kan jo glede oss! 8) At det enkelte steder står det er en konseptbil som skal vises tar jeg med en klype salt. De virkelige konseptbilene BMW har hatt de siste årene har vært Z9 Gran Turismo (coupe og roadster), CS1 og X coupe. Biler basert på allerede eksisterende biler - så som M3 CSL og M5 - ble også kalt konsept, men ble satt i produksjon uten store forandringer fra det såkalte konseptet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...