Kjell Z3 Skrevet August 24, 2005 Share Skrevet August 24, 2005 ABS lyset begynte å lyse på min 535 E34 i dag, ABS fungerer heller ikke fant jeg ut etter en bremsetest. Hva er det vanligste problemet? Oppstod det fordi jeg annonserte den til salgs på zett.no i går? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dazium Skrevet August 24, 2005 Share Skrevet August 24, 2005 Kan være sensor feil, pumpe feil eller feil i ABS styreenheten. Hadde noe lignende på min i vinter, men det forsvant når jeg vasket hjulbuene innvendig Tror du kanskje må ta bilen på et BMW verksted for å teste sensorer....noen som kanskje vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Arne Skrevet August 24, 2005 Share Skrevet August 24, 2005 Er det ikke en av ABS sensorene da? mener det ligger en p venstre fremme og høyre bak. Det var ivertfall det på min,kom hjem fra Tanzania i vår og da hadde kona kjørt med det lyset i 3 dager, jeg hadde en kraftig oppbremsing på delvis våt vei og da kvein det noe helt sykt i bremsene fremme fikk bilen til Bavaria de tok diagnose og fant ut at det var sensoren fremme som var fuck'ed skiftet den et par ganger før de fikk det til å fungere,betalte bare for en sensor og diagnosetesten 2500kr. RÅTT! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet August 24, 2005 Forfatter Share Skrevet August 24, 2005 Såååå dyrt, sensoren koster vel bare 2-3 hundrelapper ? Hvor lang tid brukte de? Det er litt småting å fikse, hadde vel svart seg med en Tysklandstur med den også om jeg ikke får solgt den billig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dbarosen Skrevet August 24, 2005 Share Skrevet August 24, 2005 ca 7-800kr for en sensor uorginal...di er ganske dyr... kan lett å byttes selv.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet August 24, 2005 Forfatter Share Skrevet August 24, 2005 Hipp Hurra, det ordnet seg selv Var ute og kjørte nå, det lyste i begynnelsen, pluttselig ser jeg at det er slukket og en oppbremsing viste at alt er ok. Det regner noe forferdelig ute og jeg kjørte over noen skikkelige vanndammer, kanskje det var litt spyling som skulle til? Selvhelbredelse er en fin ting takker ellers for gode råd, det var jo en til som ordnet det etter vask Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet August 24, 2005 Share Skrevet August 24, 2005 Dette har skjedd flere ganger på min bimmer også, har ikke gjort no med det de gangene lampa lyser. Men husk at ABS systemet ikke er idrift når lampa lyser(i følge instruksjonsbok), greit å vite når snøen kommer . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet August 24, 2005 Share Skrevet August 24, 2005 d kan være att følrne er veldig skitten. kanskje d lønner seg og ta de ut og vaske dem.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dbarosen Skrevet August 25, 2005 Share Skrevet August 25, 2005 Muligheten er svært stor for at di blir ødelagt når man tar di ut....så virker di vil ik jeg tatt di ut...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxxsonics Skrevet August 25, 2005 Share Skrevet August 25, 2005 jeg rengjorde sensorene mine bak engang.. og byttet 2 fremme..de ble byttet på hamarbil.. kostet ca3000.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå