Diesel power Skrevet August 24, 2005 Skrevet August 24, 2005 Har nå muligheten for kjøp av en 628Csi manuell. Hadde egentlig tenkt å anskaffe en 635 eller M6, men kan hende at denne prisen forsvarer å bytte motor. Er ute etter ett garasjeprosjekt. Spørsmålet er da: Er det mye ombygging for å få ned en M88 eller en S38. Er det ikke det de E34 M5 motorene kalles? Noen som vet? Bilen er tilnærmet rustfri, og har kjørt noen en heller tvilsome 140.000km.(slitt hull i førerstol) Tenkte det kunne bli ett fint vinterprosjekt(garasjen er snart ferdig innredet) Men det betinger at 2,8literen kan erstattes uten å måtte rive hele bilen..
Runar-CSi Skrevet August 24, 2005 Skrevet August 24, 2005 Jeg har 635 med S38b36 motor... hvilken årsmodell er det??
Diesel power Skrevet August 24, 2005 Forfatter Skrevet August 24, 2005 82mod. Sølvgrå, ikke skinn. Hel og fin i lakken, men stusset på det slitte setet. Men det igjen kan jo kanskje skyldes slitasje ved ut og innstigning over de høye sidestøttene i setet. Den som er slitt. Ellers er framskjermer, innerskermer, dører, panser osv uten rust. Det er litt rundt tanklokket og en liten en(gammel skade?) ved hjulbue bak. Ellers ikke rust. Det er den jeg er redd for. Teknisk skal jeg løse det meste, bare jeg slipper å sveise rust i 2 år. Var det lett å tilpasse, eller går`n rett inn? E24 har vært garasjedrømmen alt for lenge nå. Skal realiseres nå Hørtes morsomt ut oppsettet ditt. Har 18"BBS RC felger på touringen min. Passer de på E24? Kjøpe rimligere felger til den, evt. 17"
Runar-CSi Skrevet August 24, 2005 Skrevet August 24, 2005 den passe så og si rett in, bruke motorfester fra gamlemotoren, ekspansjons tank fra M5 og radiator fra gamlemotoren. Det som må bygges om er bremsesystemet... det er det litt arbeid med siden det ikke er plass til den store bremsekraft forsterkern når M5 plenumet kommer nedi dit, det må bygges om til hadraulisk system fra e28 535... det er litt knoting, må f.eks ut med ei ramme som står i torpedovegge for å flytte festet til bremsekraft forsterkeren 5cm nermere torpeodeggen+++ Så litt arbeid er det men det er overkommelig... Du må og bruke bunnpanne og oljepumpe fra gamlemotoren, samt servopumpe fra E28 og alle braketter til servopumpe og dynamo fra E28...
Diesel power Skrevet August 24, 2005 Forfatter Skrevet August 24, 2005 Hva med gir, aksler osv. Må jeg skifte bremser for å få det godkjent?
Diesel power Skrevet August 24, 2005 Forfatter Skrevet August 24, 2005 Sorry, du skrev jo det med bremsene. Går litt fort i svingene her
Runar-CSi Skrevet August 24, 2005 Skrevet August 24, 2005 girkasse kan du bruke en 535kasse, med orginale 6-serie aksler... Bremser er en enkel operasjon for deg da det meste passer på din bil fra E28, E32, E34 osv..
Diesel power Skrevet August 24, 2005 Forfatter Skrevet August 24, 2005 Høres jo plutselig langt mindre omfattende ut enn jeg trodde Hadde en 5,0l V12 på hånden også, men det ble litt for mye styr, og den stammet fra 750, en motor som ikke ble anbefalt, også var det automat som fulgte med den da.
Runar-CSi Skrevet August 24, 2005 Skrevet August 24, 2005 Ja det er ikke så utrolig mye arbeid... og om det skulle være noe du støter på kan du alltids ta en telefol til meg så kansje jeg har vært borti det problemet..
propan Skrevet August 24, 2005 Skrevet August 24, 2005 Det som må bygges om er bremsesystemet... det er det litt arbeid med siden det ikke er plass til den store bremsekraft forsterkern når M5 plenumet kommer nedi dit, det må bygges om til hadraulisk system fra e28 535... det er litt knoting, må f.eks ut med ei ramme som står i torpedovegge for å flytte festet til bremsekraft forsterkeren 5cm nermere torpeodeggen+++ Så litt arbeid er det men det er overkommelig... Hvorfor ikke "bare" bygge om innsugs boksen i det ene hjørnet? Det ble gjort når jeg hadde m5 3,6 i min. Der sto også bremsekraft forsterkeren i veien.
Diesel power Skrevet August 24, 2005 Forfatter Skrevet August 24, 2005 Det må du nesten regne med når du nå har slengt ut tilbudet Bilen er ikke handlet enda, men tenkte jeg skulle slå til før den kom på nettet. Uansett, det blir en del arbeid med å ribbe bilen først. Bilen skal da totalrenoveres.
Runar-CSi Skrevet August 24, 2005 Skrevet August 24, 2005 Det som må bygges om er bremsesystemet... det er det litt arbeid med siden det ikke er plass til den store bremsekraft forsterkern når M5 plenumet kommer nedi dit, det må bygges om til hadraulisk system fra e28 535... det er litt knoting, må f.eks ut med ei ramme som står i torpedovegge for å flytte festet til bremsekraft forsterkeren 5cm nermere torpeodeggen+++ Så litt arbeid er det men det er overkommelig... Hvorfor ikke "bare" bygge om innsugs boksen i det ene hjørnet? Det ble gjort når jeg hadde m5 3,6 i min. Der sto også bremsekraft forsterkeren i veien. for å skjære vekk 3cm + der regnet jeg med ikke ville være optimalt siden jeg kan tenke med at plenumet er optimalt fra før... og det "hjørnet" vil bli ganske så stort siden bremsekraft forsterkeren min var 15cm tykk... og hovedsylindern kom i veien for slangen som skal inn på plenumet fra lmm....
NSS Skrevet August 24, 2005 Skrevet August 24, 2005 Bilen er tilnærmet rustfri, og har kjørt noen en heller tvilsome 140.000km.(slitt hull i førerstol) quote] Jeg har akkurat fått hull i førerstolen og jeg har akkurat passert 300,000km Synes 140,000km virket veldig rart da, med mindre han brukte sandpapir på buksene sine
Runar-CSi Skrevet August 24, 2005 Skrevet August 24, 2005 Men jeg har endel interiør detaljer til overs som er i meget bra stand.... f.eks framstoler i skinn...
Kjell Rune Skrevet August 24, 2005 Skrevet August 24, 2005 Jeg har akkurat fått hull i førerstolen og jeg har akkurat passert 300,000km Synes 140,000km virket veldig rart da, med mindre han brukte sandpapir på buksene sine dette kommer vel fantastisk mye ann på om han går mye ut og inn av bilen, tyngden på han som har bilen og ikke minst om man går inn i bilen med noe skarpt i lomma eller no. mye kan skje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå