Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat fått hull i førerstolen og jeg har akkurat passert 300,000km :P Synes 140,000km virket veldig rart da, med mindre han brukte sandpapir på buksene sine :lol:

dette kommer vel fantastisk mye ann på om han går mye ut og inn av bilen, tyngden på han som har bilen og ikke minst om man går inn i bilen med noe skarpt i lomma eller no. mye kan skje.

Ja æ vet ikke, men E34`en min har snart rullet 300.000 den å. Og den er ikke slitt i det hele tatt. Rattet har blitt glatt i gripeflaten, d et er alt. Men jeg har ikke slike sidestøtter i den da :(

Derfor er jeg noe skeptisk til km, akkurat NSS sier. Veldig rart om ett sete kun holder 140.000? Uansett bruk, er det ikke?

Skrevet

Hva angår bremsesystem så kan du også bare montere inn det systemet som blir brukt org. i BMW 540i (E34) da...

Det er vanlig vakumdrift, men forsterkeren ligger bak venstre framlykt, det gå en stang fra pedalen og inn i forsterkeren. Absolutt et greit system det òg - for ikke å snakke om færre feilkilder...

Csiturbo har jo gitt deg en del gode råd, men jeg vil bare supplere med å si at jeg ALDRI ville montert inn en BRUKT oljepumpe i en M-motor... Kjøp en helt ny en, billigere forsikring får du ikke - M-motorer er DYRT å overhale etter ras.

Håper du setter igang snarest, virkelig kjekt å se at det er noen E24-prosjekt rundt omkring. Gleder meg til å se Die Hellblaue Blitz II i form av Csiturbos lekre 6er... :D

Skrevet
ALDRI ville montert inn en BRUKT oljepumpe i en M-motor... Kjøp en helt ny en, billigere forsikring får du ikke - M-motorer er DYRT å overhale etter ras.

for ikke å glømme å ha på loctite på muttern på drevet på oljepumpa...:)

Skrevet

jeg har faktisk ikke noe galleri engang vett... :roll: kansje det er på tide å få Gunnar til å ordne et til meg...:P har jo mange bilder på maskina... hehe.. :P

Skrevet
ALDRI ville montert inn en BRUKT oljepumpe i en M-motor... Kjøp en helt ny en, billigere forsikring får du ikke - M-motorer er DYRT å overhale etter ras.

for ikke å glømme å ha på loctite på muttern på drevet på oljepumpa...:)

Der sier du noe. Jeg bruker gjengelås eller gjengepasta på alt. Det er noe som folk virkelig skulle blitt flinkere til. Man bevarer utstyret, det blir enklere å ta vedlikehold og ikke minst billigere og tidsbesparende på sikt.

I tillegg selges det en spray som du påfører etter sammenstilling. Denne blir som en plasthette, som stenger preserveringen inne og drit og fukt ute.

• 5 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...