Espen M33 Skrevet August 24, 2005 Share Skrevet August 24, 2005 Når jeg kjører er tempen helt fin, og jeg merker ingenting. Men lampa for kjølevann begynte å lyse. Da jeg skrudde av toppa på ekspansjonstanken kastet den av seg alt vannet. Ikke vann i olja, ikke olje i vannet, ikke tungstartet når den har stått lenge. Når jeg startet den igjen etter å ha fylt på nytt vann sto den og gikk, og jeg så vannet sirkulerte, helt til det plutselig kom MYE luft, og så kastet den alt ut igjen. Kan det virkelig være toppakninga som er gått heden? Det passer jo isåfall jævlig dårlig. Skulle jo til acr i helga.. Noen som har et godt tips eller to?? Motoren er forøvrig en standard S14 B23 Hjelp!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake Oil Skrevet August 24, 2005 Share Skrevet August 24, 2005 stikk innom et verksted å be de sjekke.flere måter å gjøre dette på,men tror jeg ville gått for å teste om eksos i vannet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet August 24, 2005 Forfatter Share Skrevet August 24, 2005 stikk innom et verksted å be de sjekke.flere måter å gjøre dette på,men tror jeg ville gått for å teste om eksos i vannet Antar at du mener vann i eksosen... Men eksosen er helt fin den, og det virker ikke som den bruker vann heller. Men den kastet av seg absolutt alt da jeg åpnet lokket. Utrolig snodig. Den har jo stått i ro i en måned snart nå, og den startet tvert i dag, jeg har jo også bare kosekjørt den litt. Er for meg ufattelig om toppakninga har røket, men man vet jo aldri!! PS! Den koker ikke når den står og går på tomgang, men tempen blir veldig høy før vifta starter.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet August 24, 2005 Share Skrevet August 24, 2005 Ryker det ikke veldig mye om kjølevannet kommer ut av eksosen? Burde være lett å se..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet August 24, 2005 Share Skrevet August 24, 2005 Antakelig bare luft som du sliter med å få ut... Vannet små koker rundt luftlommene og avgir damp-luft. Prøv å luft den skikkelig fra kald motor og se da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet August 24, 2005 Forfatter Share Skrevet August 24, 2005 Antakelig bare luft som du sliter med å få ut... Vannet små koker rundt luftlommene og avgir damp-luft. Prøv å luft den skikkelig fra kald motor og se da. Jeg tror du har et godt poeng. Fylte den opp på nytt nå, og så tvangskjørte jeg kjølevifta så tempen aldri kom over midten(vanligvis startet ikke vifta mi før tett oppunder rødstreken) Og da oppførte den seg helt normalt. Null luft, null kasting. Så nå tar jeg å prøvekjører en 7-8 mil og ser.. Håper det funker... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet August 24, 2005 Share Skrevet August 24, 2005 Lykke te. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake Oil Skrevet August 24, 2005 Share Skrevet August 24, 2005 nei...mener eksos i vannet.enkel jobb.blir som å sjekke etter vann i stooore bunnpanner/tanker med olje hvor stoffet du bruker skifter farge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet August 24, 2005 Forfatter Share Skrevet August 24, 2005 Det ser ut som alt er i orden. Har kjørt 5 mil nå, og det har ikke minket en dråpe vann, og den kastet det heller ikk da jeg åpnet lokket. Kjørte med kjølevifta på hele tiden. Gjett om jeg er letta da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet August 24, 2005 Share Skrevet August 24, 2005 det er ikkje bra og kjøre med for kald motor! så du bør få bort den lufta vist du har tenkt og kjøre på bane! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet August 24, 2005 Share Skrevet August 24, 2005 Det er normalt at den koker over hvis du åpner lokket. Da minsker trykket og kokepunktet. Pass alltid på at lokket på ekspansjonstaken er skrudd skikkelig til. Jeg slet med at bilen plutselig kokte hver gang jeg stoppet motoren og det var noe så simpelt som at jeg ikke hadde skrudd lokket skikkelig hardt igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet August 25, 2005 Forfatter Share Skrevet August 25, 2005 Det er normalt at den koker over hvis du åpner lokket. Da minsker trykket og kokepunktet.Pass alltid på at lokket på ekspansjonstaken er skrudd skikkelig til. Jeg slet med at bilen plutselig kokte hver gang jeg stoppet motoren og det var noe så simpelt som at jeg ikke hadde skrudd lokket skikkelig hardt igjen. Det ser vel ut til at det ikke er noe galt ja, og takk og lov for det.. Motoren blir forøvrig ikke for kald selv om vifta går hele tiden. Oppnår lett driftstemp, og holder seg der. Men jeg tro vel egentlig at det går uten å kjøre den konstant også nå da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3Cecotto Skrevet August 25, 2005 Share Skrevet August 25, 2005 Hvordan tvangskjører du vifta di? Har du montert bryter eller no? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 25, 2005 Share Skrevet August 25, 2005 Lokket til ekspansjonstanken skal aldri åpnes så lenge kjølevannet er varmt! Den suger inn luft med en gang. Systemet er som bimmerdude sier trykksatt, og så lenge systemet er tett kan koketempen ligge en god del over 100 grader. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet August 25, 2005 Forfatter Share Skrevet August 25, 2005 Hvordan tvangskjører du vifta di? Har du montert bryter eller no? Nei, det er så enkelt som en ledning mellom kontaktene som skal sitte på radiatorføleren. Men bryter har jeg faktisk vurdert flere ganger. Jeg liker ikke å se nåla gå opp mot rødt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå