Desloch Skrevet August 24, 2005 Share Skrevet August 24, 2005 Endelig fikk jeg meg ny motor (7 000 kr ). Har kjørt 5 timer i dag for å få den hjem. Motoren er helt lik den jeg hadde, men denne er overhalt for litt over ett år siden (byttet toppakning, fikset alle ventiler, etc), så denne er strøken. Har enda ikke fått montert den, men har 2 stk som har tilbudt seg å gjøre dette gratis mot at de får den gamle motoren. Uansett, alt var komplett på motoren (styreenhet, luftmengdemåler, dynamo, etc). Det eneste som manglet, var en vannslange som han måtte kappe, og en sensor til vannslangen som satt mot torpedoveggen. Noen som vet hva dette er, evt delenummer? Kan uansett bare flytte dette over fra den gamle motoren. Hva bør jeg bytte av slitedeler, nå som jeg har motoren ute? Pakninger til eksos? Andre ting jeg bør bestille inn? Clutch? Kom med forslag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet August 25, 2005 Share Skrevet August 25, 2005 Hvorfor måtte du bytte motor på bilen ? Skal ikke 325 motoren likksom tåle masse bank da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet August 25, 2005 Share Skrevet August 25, 2005 Hør om det kommer noen ulyder fra hjulene viftereimen går rundt på. F.eks. strammehjulet, dynamohjulet osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Platepratar Skrevet August 25, 2005 Share Skrevet August 25, 2005 Når eg bytta motor på min så bytta eg clutc og alle reimer. Clutch er vel det viktigste, det andre er ikke så brysomt å bytte i etterkant. Men det er litt kjedelig at trøstelageret allerede har begynt å bråke etter bare 20000km. Er den nye motoren din med vanos? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desloch Skrevet August 25, 2005 Forfatter Share Skrevet August 25, 2005 Hvorfor måtte du bytte motor på bilen ?Skal ikke 325 motoren likksom tåle masse bank da? Gjør vel egentlig det, men min har alltid brukt litt olje og gått ujevnt. Den begynte å tikke etter jeg fikk den i feil gir. Vil ikke ha det sånn, så 7 000 kr for ny motor (inkludert jobben gjort) er ikke så galt Når eg bytta motor på min så bytta eg clutc og alle reimer. Clutch er vel det viktigste, det andre er ikke så brysomt å bytte i etterkant. Men det er litt kjedelig at trøstelageret allerede har begynt å bråke etter bare 20000km. Er den nye motoren din med vanos? Den nye motoren har ikke vanos. Helt identisk. Hva slags olje bør jeg kjøre den på, slik at tikking IKKE forekommer? Den kjøres til tider på høyt turtall, så bør vel ha noe som egner seg til det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet August 25, 2005 Share Skrevet August 25, 2005 bruk Mobil1 5w50 eller Valvoline MaxLife 10w40..har funka utmerket mot tikking på mine hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desloch Skrevet August 25, 2005 Forfatter Share Skrevet August 25, 2005 Hvilken av de egner seg bra til hardkjøring? Og, noen spesielle plasser man får kjøpt det billig? Hadde de ikke på bensinstasjonen her i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet August 25, 2005 Share Skrevet August 25, 2005 Valvoline Maxlife brukte jeg på de siste 2 bmw`ene mine..og de ble brukt Brukbart på turtall uten noe problem..den olja er også spesielt beregnet på biler over 100.000km..minsker forbruk av olje,slitasje etc. endel verksted selger denne olja hvertfall..100,- litern når det gjelder Mobil1-olja er jeg usikker på pris og hvor..fikk et fat til en kompis for noen år siden Hadde jeg hatt igjen olje skulle jeg sendt deg en 5-6liter gratis mot frakta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå