Peoplez Skrevet August 25, 2005 Share Skrevet August 25, 2005 Lurer på dette med stabstag, det du setter på tvers på dempertårnene framme.. er det noen forskjell når du kjører`? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet August 25, 2005 Share Skrevet August 25, 2005 Kun ved aktiv kjøring,jeg merket stor forskjell,men jeg har gammel bil som svikter en del da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hhenrik Skrevet August 25, 2005 Share Skrevet August 25, 2005 kjører du på med en framme, en bak og en under bilen merker du stor forskjell, stiv å fin... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet August 26, 2005 Share Skrevet August 26, 2005 du kan jo lese denne testen: http://home.netpower.no/pberg/strutbar.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet August 26, 2005 Share Skrevet August 26, 2005 man får jo stag som er justerbare. er det stor forskjell på disse og ikke-justerbare? evt hva er vitsen med ett justerbart? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet August 26, 2005 Share Skrevet August 26, 2005 justerbare ser kanskje tøffere ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet August 26, 2005 Share Skrevet August 26, 2005 man får jo stag som er justerbare. er det stor forskjell på disse og ikke-justerbare? evt hva er vitsen med ett justerbart? Vitsen er vel at de skal justeres så de passer akkurat din bil:p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet August 26, 2005 Share Skrevet August 26, 2005 Bør ikke avstanden mellom støtdempertårnene være ganske lik for samme bilmodell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet August 26, 2005 Share Skrevet August 26, 2005 Bør ikke avstanden mellom støtdempertårnene være ganske lik for samme bilmodell? ikke sant.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet August 26, 2005 Share Skrevet August 26, 2005 Enkelte biler har vært utsatt for ting som gjør at avstanden mellom dempertårnene ikke nødvendigvis er "helt original" lenger. Slike dempertårnstag er nok mest til pynt, men jeg kan allikevel ikke hjelpe for at jeg tror at det kanskje kan hjelpe litt på slitasje av karosseriet. Altså at materialtretthet ikke blir et problem like tidlig. Ved banekjøring og annen "ekstrem" belastning synes jeg uansett det er bedre å ha det. Placebo effekt kanskje, men for meg er det helt ok. Blir som å ha litt mer innsugslyd i bilen. Da føles den litt sprekere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet August 26, 2005 Share Skrevet August 26, 2005 Jepp.. ligger vel noe i det... Strut and Shock Tower Braces help to maintain the structural integrity of the towers over the life of the vehicle, as well as providing sharper handling by reducing flex under harder cornering conditions. Så er det her, som så mange andre steder, prisavhengig hva en får. Et "bling-bling-pynte-stag" til 800 spenn fra eiker gjør kanskje ikke samme nytten som et kvalitetsstagstag fra Dinan til 4000,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet August 27, 2005 Share Skrevet August 27, 2005 Og noen biler har sikkert større nytte av det enn andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet August 27, 2005 Share Skrevet August 27, 2005 er det noen forskell på ett stag som koster tusen og ett som koster 4000,-? skulle tro att de vil gjøre den samme jobben, selv om det står eiker eller hartge på det. har akkurat fått stag foran og bak, og det kostet totalt nærmere 1000,-. noen som har prøvd å montere stag på støtdempertårnene bak? har hørt både det ene og det andre ang stag bak.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet August 27, 2005 Share Skrevet August 27, 2005 Vil tro at det er forkjeller i bruk av materialer/sammensettning og måten de er produsert på... Justerbare sett av billig kvalitet kan ha "slakke" i leddene å ha absolutt ingen "oppstrammende" effekt på bilen.. Så hvis en vurderer å kjøpe, så ville vertfall jeg godt for et fast sett uansett pris... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet August 27, 2005 Share Skrevet August 27, 2005 noen som har prøvd å montere stag på støtdempertårnene bak? har hørt både det ene og det andre ang stag bak..Jeg har på dempertårnene både foran og bak. Det bak var litt av en utfordring å montere det bak. Måtte drive å fjerne litt isolasjon og jekke bilen litt for å få det på. Det var faktisk ikke så lett. Mitt stag bak er et Wiechers motorsport av typen fast. Foran har jeg et billig justerbart. Det strammer jeg opp sånn av og til, men merker vel egentlig ikke noe forskjell på bilen egenskaper om jeg har de på eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå