Gå til innhold

Mistet bankkort og førerkort - kjipt og irriterende !

Sperre
 Share

Anbefalte innlegg

Var på kino i Kongberg forige uke, så greide jeg å glemme igjen kortholderen med 400 kr i cash, førerkort og minibankortet.

Ringte opp til kinoen dagen etter og de fant det ikke. Ringte og fikk sperret kortet ob bestilte nytt minibankkort og meldte førerkortet mistet.

Da jeg sjekket nettbanken i dag fikk jeg mildt sagt vakoversveis, de hadde greid og tømt kontoen for 3900 kroner på taxiregninger og europark :shock:

Har ringt til Visa Norge og fått en sporing på kortet nå og bestilt nytt kort med nytt kontonummer. Greit nok at de hadde tatt pengene, men ikke minibankkortet og førerkortet !

Ærlig talt, hva faen skal de med førerkortet til en annen en ?!

Så nå sitter jeg her med midlertidig kjørebevis og må ta ut penger fra banken og dette er jo artig når jeg skal jobbe i Oslo i to uker og bor i Telemark....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du uflaks som meg kommer du til og få masse bestillinger, alt fra hotell til ja det du helst ikke vil ha. Så kommer det regninger og inkassokrav om at du har leid både det ene og det andre. Dette er skikkelig PES! Jeg har selv opplevd dette, men heldigvis er det blitt mindre av dette for mindel, men par år så fikk jeg krav på krav om alt mulig, sliter med og forklare dette til inkasso folka om at det ikke var meg som bestillte eller leide både det ene og det andre. Ikke får man gjort noe heller, og det gjør jo ikke Politi heller! Kjipt det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du leier noe, f.eks verktøy eller maskiner, biler eller hva det måtte være. så spør de jo bare etter legitimasjon. De leier bare på fiktive firma eller på ett firma dem ikke har tilknyttning til, og da blir det ikke spurt etter noe annet enn legitimasjon. Og det blir jo aldri levert tilbake. Tenker med gru tilbake på alle de telefonene jeg har fått om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan greier de egentlig å få ut penger uten PIN- koden da? de må jo kun bruke kort der det enda er underskrift terminaler da.. :?

Men hva er det egentli som feiler folk som driver på med sånn da? :roll:

Har du aldri tatt taxi og betalt med kort? Der skriver du bare under på en lapp som blir skrivd ut, blir trekt fra konto senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun tatt taxi og betalt kontant jeg (senest natt til sist søndag), men da er det samme driten som der jeg jobbet i sommer med at man måtte skrive under, åsså blir d trekt fra konto når innkrever/sjåfør sender inn andre delen av kvitteringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...nå er det ikkje ditt ansvar at kortet dit vert misbrukt då!...det er banken som må gå det tapet!

Men like vel ei litt mager trøyst, for det vert alltid litt styr når slike ting skjer....

Vet dette, men banken eller visa dekker bare 10000 da... Håper bare de ikke bestiller ting å den slags på det asså... Men men gjort er gjort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med litt flaks og innsats kan du muligens greie å spore opp hvor disse folkene holder til. Hvis de har parkert på samme plass mange ganger, eller har bestillt varer hjem til seg, så har du noen gode spor.

Hvis du er rask, så kan du spore opp drosjesjåføren og han kan kanskje gi deg både en beskrivelse og en adresse.

Og når sjåføren ikke har sjekket opp underskriften og at ansiktet på bildet stemmer med virkeligheten, da kan du bestride det kravet ovenfor VISA-norge. Da må de hoste opp kvitteringen, og da får de et problem siden underskriften garantert ikke er din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...nå er det ikkje ditt ansvar at kortet dit vert misbrukt då!...det er banken som må gå det tapet!

Men like vel ei litt mager trøyst, for det vert alltid litt styr når slike ting skjer....

Vet dette, men banken eller visa dekker bare 10000 da... Håper bare de ikke bestiller ting å den slags på det asså... Men men gjort er gjort..

dersom du har meldt korte stjåle, så e det ikkje ditt problem lenger dersom det vert brukt? Er du sikker på at det er begrensing på 10.000,-?

:?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...