Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå ser det ut til å ha ordnet seg.

Verkstedet som tectylerte bilen gikk over det elektriske anlegget og fant fuktighet i coilene? på pluggledningene.

De blåste rent for fuktighet og mente det var det som hadde vært problemet.

I alle fall går bilen som en klokke igjen nå.

Det kostet meg ikke en krone heller!

Av og til står lykken den kjekke bi.

8)

Hei,

Har en 325i cab 94 modell som har begynt å fuske på lave turtall (ca. opp til 2.000). Har hatt tendens til å rykke på 5000 tidligere, men nå er den skikkelig hakkete på 1000-2000. Virker som den er sur, får for mye drivstoff, eller ikke går skikkelig på alle sylindre.

Har akkurat hatt den på tectylbehandling med steaming. Kan dette ha noe med det å gjøre?

Takker for alle gode råd!

:roll:

PS! Den går som en klokke til den blir varm.

Når den blir varm (driftstemperatur) begynner den å fuske.

Virker som den ikke går på alle sylindrene, eller at tenningsrekkefølgen er feil.

Skrevet
absolutt en mulihet at du har fått fukt i fordelaren ja.. skru av å tørk rent.. så har du hvertfall utelukka en feilkilde..

Takk skal du ha!

Det skal jeg prøve.

Er det forresten noe stoff jeg kan sprøyte inn i fordeleren for å tørke opp?

Skrevet

Klart det, mener vel at de ikke har felles coil? må jo ha fordeler for at den skal tenne riktig. men coilene der i mot ligger oppå plugghetta, så alle pluggene har hver sin coil.

er mye rart som kan gjøre det, stikk til et bmw verksted og få de til å kjøre en diagnose test, den skal vel fikse det.

Skrevet

Det blir nok et verkstedbesøk på meg.

Har for lite peiling selv og som dere sier kan det ha mange årsaker.

Hadde nesten samme symptom tidligere, men da fusket den ikke, men bare døde sakte hen etter at den ble varm.

Den gangen var det fikset med å skifte lambda sonde.

Håper det er et enkelt porblem denne gangen også.

Hvis ikke blir bilen snart omdøpt til det sorte hull (hvor alle pengene mine forsvinner).

:(

Skrevet

99% sikker på at det er lambdasensoren.

hadde samme selv. den regulerer bensinmengde helt til 2000 rpm. og kan skyte til 5000rpm.

skift den så tror jeg du har kvitt problemet.

den føler på hvor feit blanding som kommer av eksosen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...