Gå til innhold

Trådløst Router

///M
 Share

Anbefalte innlegg

Har byttet telefonen min fra Telenor til Telio, så jeg trenger en bredbåndsrouter, jeg tenker på å sette opp et trådløst system her hjemme.

Men hvilken trådløst router skal jeg kjøpe, skal jeg kjøpe noe fra finn.no eller komplett nå, og kan noen fortelle meg hva hva vil det si at du har 54mbs eller 108mbps routere.

Vel av mine datakunnskaper tenker jeg på denne, er denne bra, bra for meg er at jeg vil ikke internett skal slutte å fungere uten noen grunn eller å ha for dårlige signaler og ikke vil jeg miste båndbredde, alltid utnytte den fullt selvom den ikke er så ekstrem bra og rask da.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302411&cks=SER

eller denne

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312398&cks=PRL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har ikke noe erfaring med noen av disse produktene. Men generelt hadde jeg holdt meg unna de billigste produktene.

Etter min erfaring er det veldig mye ustabile routere blandt de billigste. Jeg ville holdt meg til produkter fra kurante produsenter som eks 3com.

Dette fordi de som regel er mer stabile og fordi det som regel er enklere med support.

Har brukt D-link en del, og de fungerer stort sett bra. Men det er ofte nødvendig med software oppdatering for at disse skal fungere stabilt.

Forskjellen på en router med 54 Mbps og 108 Mbps er på den trådløse delen. Skal du overføre filer mellom 2 pcer vil du få unnagjort denne jobben kjappere med 108 Mbps enn 54 Mbps. Det er rett og slett hastighten på det trådløse nettet.

Altså legg heller til litt penger enn å kjøp det aller billigste, i veldig mange tilfeller er det veldig verdt pengene. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv et kit fra TopCom. Kostet 585,- fra Elkjøp. Inneholdt 54Mbit trådløs router med innebygget 4-ports 100Mbit switch, samt en 54Mbit trådløs USB-adapter. Skikkelig billig og fungerer helt fint her. Eneste er at jeg synes rekkevidden på signalet er litt dårlig. Jeg sitter 10 meter unna routeren nå, innendørs. Har ikke fri sikt til den, men begge dørene inn til den står åpne, og det er kun trevegg den må gjennom. Allikevel ligger den bare på mellom 18 og 36Mbit, og sier "Low" på signalstyrke. Routeren ligger riktig nok på gulvet under et bord, så vi får se om det blir bedre om vi henger den opp på veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jobber som IT-konsulent og selger av IT-utstyr. Vil absolutt anbefale en router fra 3Com. Disse funker 100% og er stabile og fine. Velger du f.eks en billig i fra Cnet, blir det fort mye knoting og krøll. De virker en stund, detter så ned, må settes opp på nytt osv.

Bruk 7-8 hundre lapper. Da får du noe ordentlig som funker.

MVh.

Trond Kristiansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jobber som IT-konsulent og selger av IT-utstyr. Vil absolutt anbefale en router fra 3Com. Disse funker 100% og er stabile og fine. Velger du f.eks en billig i fra Cnet, blir det fort mye knoting og krøll. De virker en stund, detter så ned, må settes opp på nytt osv.

Bruk 7-8 hundre lapper. Da får du noe ordentlig som funker.

MVh.

Trond Kristiansen

hei å hå

kunne du sende meg noen linker og anbefale en bra en til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tillegg...

3com har jo også gode kort. Har også testet Cnet, som har funket ok,.

SMC er også bra på routere, men med pcikort har generelt ikke så mye å si på merket, bare man følger samme standard (802.11g/b).

(802.11g er å anbefale, da du oppnår høyest hastighet)

Mvh.

TK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...