Gå til innhold

Skal ha bilen på verksted for å sjekke slitedeler.


Teekay1983
 Share

Anbefalte innlegg

Som sagt skal bilen innom et verksted i morgen for å få ein status på slitedeler. Det er jo i hovedsak på understellet det skal sjekkes, men jeg vil gjerne ha konkrete innspill fra dere om hva som burde skjekkes, hvor som helst på bilen.

Det einaste problemet jeg har med bilen er på lavere turtall.

-Bilen er litt ruskete (turtallet går litt ned og opp) med ein gang bilen blir starta.

-I lavere hastigheter (turtall rundt 1000-1500) går bilen litt rykkendes, det samme skjer når eg slepp gass pedalen og deretter trykker den inn igjen, då kjem det eit lite rykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med rykkinga er et problem på 2,8'en fann det aldri ut på min.. skifta ALLE dela som skulle tilsi slik oppførsel.. satte i turbomotor, men brukte motornette fra 2,8'en.. null rykking.. :?: falskluft var nærliggande å tro, men klarte hvertfall ikkje lokalisere nåken. sjå etter rust bak ståldeksele som ligger framfor viskarmekanismen. har en tendens til å samle seg masse dritt der. gjør rent å spyl godt.. avrenning på hver side av bilen. uti sjermane, garantert kilovis med sand der.. demparbeina har også en tendens til å bli tette avrenningshull i. ellers er det vell rust i jekkefesta,tårn,takluke man bør se etter. forstillingsdela er nå slikt en bytter etterhvert som det slitest, så det er vel ikkje så farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit ikkje heilt ka det koster, det var ein jobb dei skulle ta inni mellom dei andre reperasjonane dei hadde. Men det blir jo nesten som ein vanlig tilstandsrapport så rundt en 600 kr. Det er nå bare å få det gjordt så eg veit kva som funker og ikkje. Eg veit att styresnekkeforinga og opptil fleire stag'er i framstillinga er ganske ferdige. Så er det inni mellom noen lyder bak i bilen også + bensin lukt for passasjerer som sitt på høgre siden når takluka er open.

Takluka veit eg det finnes rust på. Jekkfesta er bra tross alderen på bilen. Tårna veit eg ikkje, det er mulig det finnes rust på venstre tårn siden v.framskjerm er totalt opprusta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...