panasync Skrevet August 30, 2005 Share Skrevet August 30, 2005 Skal bytte panelet bak på min E36, hva skal det behandles med på innsiden før jeg punkter det på? Skal det grunnes med noe, eller skal jeg bruke bodyshuts eller tectyl rett på? Det er kun den originale tynne svarte lakken som er på nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet August 30, 2005 Share Skrevet August 30, 2005 slip vekk den tynne svarte lakken du.. skal vær reinast mulig når du sveiser. vask godt reint etterpå med silikonfjernar, grunn med etseprimer, forsegl fuga, grunning, sprutsparkel å lakk. må vær fælt grundig hær. litt fukt, salt av en fuktig hand, å det ruster.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panasync Skrevet August 30, 2005 Forfatter Share Skrevet August 30, 2005 Men er ikke så veldig godt å komme til på baksiden etterpå for å behandle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet August 30, 2005 Share Skrevet August 30, 2005 tynnstoff der.. tectyl ML eller tilsvarande. etter utsida er ferdig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panasync Skrevet August 30, 2005 Forfatter Share Skrevet August 30, 2005 Ok, pusse vekk den svarte lakken, vaske med silikonfjerner, sveise, grunne, forsegle fuga, grunne , sprutsparkel, lakk. Deretter tynn tectyl på baksiden.. Er det ikke bedre å grunne på baksiden også først, og heller pusse ned igjen ett par cm der jeg skal sveise, for så å deretter spraye på den tynne tectylen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fugl Skrevet August 30, 2005 Share Skrevet August 30, 2005 Grunningen tåler ikke varmen/kan ta fyr... Det har jeg prøvdt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet August 31, 2005 Share Skrevet August 31, 2005 Grunningen tåler ikke varmen/kan ta fyr... Det har jeg prøvdt... Det går nok veldig greit å grunne først. Litt fyr og flammer må en regne med når en sveiser. Neida, hvis en bare sliper litt vekk, så går det somregel fint. Jeg syns det er greit at den er grunnet først iallefall - og noen meter med tynnplatesveis har nå blitt sveist opp gjennom årene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panasync Skrevet August 31, 2005 Forfatter Share Skrevet August 31, 2005 Fikk en løsning på bmwccn http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=234136 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet August 31, 2005 Share Skrevet August 31, 2005 Joda, men den sveisegrunninga er ikke alltid like lett å få tak på... (LES: skikkelig sveisegrunning...) Men VOLVO?? Jøss, det er jo et tips som må sjekkes opp. Takk for det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panasync Skrevet August 31, 2005 Forfatter Share Skrevet August 31, 2005 Skal innom forhandler og bestille imorgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet August 31, 2005 Share Skrevet August 31, 2005 Skal innom forhandler og bestille imorgen Tilbakemelding ønskes.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå