Divine Skrevet August 31, 2005 Skrevet August 31, 2005 Har en 92 mod 325 som stadig blir tom for strøm, jeg har tenkt på batteri. Er det noen ting som pluttselig kan begynne og ta strøm fra bilen? Noen som har verdt bortti noe lignende selv og hvet hva det kan være?
Filur Skrevet August 31, 2005 Skrevet August 31, 2005 Føler med deg, har et likens problem. Kan være en enkel jordfeil. Sjekk om lyset i bagasjerommet står på, eventuelt i motorrommet også. Prøv å måle hvor stor strøm (Ampere) som tapper batteriet. Så kan du prøve å ta ut en og en sikkring for å se om strømmen blir mindre (0,ettellerannet er godkjent). Da finner du i hvertfall i hvilken krets tappingen er i... Good Luck...
Dolk Skrevet August 31, 2005 Skrevet August 31, 2005 Det kan være flere ting. Jeg ville vel ha brukt ett vanlig multimeter og koblet den i serie på pluss ledningen og ha avlest hvor mye amper som går ut når tenningen er slått av. Det skal være litt strømforbruk men ikke mye. Omtrent 0.1-0.5A (Klokke f.eks) Hvis det er mye mere enn det så ville jeg ha begynt å trekke ut sikringer og funnet ut hvilken kurs som har strømforbruk. Som regel så finner du det i stereoanlegg kursen, men det kan også være ett reele som krangler og da kjenner du på reelene og om noen av dem er varme (kjenn etter dette om morningen før du starter opp og kjører)
Cappel Skrevet August 31, 2005 Skrevet August 31, 2005 Når byttet du batteri sist? De varer ikke evig litt avhengig av bruksmønster, og det er typisk at de ikke klarer å lade skikkelig når de begynner å bli dårlig. Problemer med batteriet vil også forsterkes når det nærmer seg vinter. Du bør først sjekke ladespenningen når bilen er i gang (gi litt gass). Bør vel ligge på ca 13,5 V Du kan også fulllade batteriet, for så å måle spenningen når du kjører starteren. Ser du 9 tallet på voltmeteret er det på høy tid å bytte batteri. Hvis de to første ser bra ut kan du måle med amperemeteret om det går noe strøm når tenningen er avslått. Og viktigst av alt: Husk å skru av kupelyset
Dolk Skrevet August 31, 2005 Skrevet August 31, 2005 Flere som ville hjelpe deg samtidig, men som du ser så gjelder det samme. Bruk ampermeter og sjekk ut.
Divine Skrevet August 31, 2005 Forfatter Skrevet August 31, 2005 Ja.. får bare begynne, det med og ta ut sikkringer til man finner kursen var ikke dumt nei Uansett så tar det nok noen dager før jeg får gjort noe med det, da bilen gikk varm igjen etter at verksted "hadde funnet feilen" og byttet viserkoblingen på fifta (eller hva pokker det heter)
bjalle Skrevet September 2, 2005 Skrevet September 2, 2005 Som regel er det utslitt dynamo eller jordingsfeil,sjekk dynamo først for å utelukke det.
mAZE Skrevet September 2, 2005 Skrevet September 2, 2005 På min gamle 525ea var det bagasjeromslyset som stod på konstant.
Divine Skrevet September 2, 2005 Forfatter Skrevet September 2, 2005 Var helt jæv*** lite vann på batteri, dyno virker opptimalt de testa det på verkstedet , og helte på mer vann. Får se om det ga resultat de kommende dagene. Hjelper ikke det, blir det og sjekke forskjellige kurser rett og slett. Har ikke pære under panser, eller koffert. Uansett skal en vanelig måle lampe vise om det er konstant strøm der eller ikke.
bjalle Skrevet September 3, 2005 Skrevet September 3, 2005 Kan jo rett og slett være at du har ett batteri med feil på,også nye batterier kan være såkalt mandagsbatteri.
ovex Skrevet September 3, 2005 Skrevet September 3, 2005 Kan jo rett og slett være at du har ett batteri med feil på,også nye batterier kan være såkalt mandagsbatteri. det er då eit dårleg teikn dersom det vert lite vann på batteriet.. Dersom det har vore lite vann på batteriet over tid, ja så kan det vere skada og.....
hel2810 Skrevet September 3, 2005 Skrevet September 3, 2005 Kan jo rett og slett være at du har ett batteri med feil på,også nye batterier kan være såkalt mandagsbatteri. det er då eit dårleg teikn dersom det vert lite vann på batteriet.. Dersom det har vore lite vann på batteriet over tid, ja så kan det vere skada og..... Enig, er batteriet gått tørt er det ikke mye å samle på lenger. Like greit å begynne med å skifte batteri, virker ikke det kan du feilsøke andre steder.
eee Skrevet September 7, 2005 Skrevet September 7, 2005 På min var det kontroll-enheten for klimaanlegget som var gåen. Batteriet ble tappet på 2-3dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå