Bimmerlars Skrevet August 31, 2005 Share Skrevet August 31, 2005 Hallo! Hva er kompen i en M10 motor orginalt? (86 modell 318i) Hva ender jeg på i kompresjon dersom jeg dreier av den forhøyningen på toppen av stempelet, slik at det blir flatt? Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet August 31, 2005 Share Skrevet August 31, 2005 Skal ikke ødelegge tråden din her, men du har gjerne bruk for spørsmålet mitt du også: Har alltid lurt på en "god" formel som regner ut ca eksakt kompresjonsforhold.. Holder på å bestemme meg for lengden på veivstakene mine, og det er litt essensielt med tanke på kompresjon... Noen som har en god formel for utregning av kompresjon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet September 1, 2005 Share Skrevet September 1, 2005 Det finnes flere program på nettet du kan bruke for å regne ut komp.. Men det er en ting du må vite som du ikke finner oppgitt i noen typisk bmw håndbok, å det er antall cc i forbrenningsrommet på topplokket.. Vet du det, er resten kun litt tasting i et slik program.. Desverre husker jeg ikke hvilket jeg brukte selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet September 1, 2005 Share Skrevet September 1, 2005 å det er antall cc i forbrenningsrommet på topplokket... Så klart... Hvis jeg ikke husker feil, så ligger det rundt "hele" 40 kubikk bare i forbrenningskammer på en BMW rekke6?? Får bare leite litt på nettet da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet September 1, 2005 Share Skrevet September 1, 2005 jeg tror kompresjonsforholdet i M10 er 9,5:1, får du tak i innmat fra en original 2002 eller en e12 med m10 motor så er det 8,3:1. Jeg brukte dette! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet September 1, 2005 Forfatter Share Skrevet September 1, 2005 Takker:) Noen som vet ca. hva jeg ender på i komp hvis jeg bare dreier av forhøyninga på stempla? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå