Gå til innhold

Chiping


sagvang
 Share

Anbefalte innlegg

såvidt jeg vet så vil ikke chip på en bensin-motor UTEN TURBO gi så veldig mye HK, kanskje ca 3-5?

Correct me if I'm wrong ;)

Men du vil nok få flyttet turtall-sperra et lite stykke :D Noe bedre bunndrag er vel også mulig og få! sleng på et powerfilter/sportsluftfiler òg, så blir det enda litt bedre :D

(Husker ikke om det er chip og/eller S-luftfilter som gir bedre bunndrag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis chipp gir 10% av en motor på 140hk vil han jo få ca 14 hk mer, det vanelige er vel 10 gamp mener jeg. Og bedre bunddrag samt flyttet turtalsperre. Bilens respons blir ganske anderledes, tro meg :wink: Går ikke merkbart bedre på sletter, men bilens våkner så raks til liv, og den føles mer hissig .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis chipp gir 10% av en motor på 140hk vil han jo få ca 14 hk mer, det vanelige er vel 10 gamp mener jeg. Og bedre bunddrag samt flyttet turtalsperre. Bilens respons blir ganske anderledes, tro meg :wink: Går ikke merkbart bedre på sletter, men bilens våkner så raks til liv, og den føles mer hissig .

inntil 10% vil ikke si at en får 10%. Alt fra 0 til 10% det. 0-14hk...

Og antall hk de prosentene gir vil jo være forskjellig fra motor til motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi er inne på momentforhold i en annen tråd, er det større sjanse for at momenkurven vil se annerledes ut etter en chip-trim. Det kan derfor føles som en større effektøkning, da motoren vil dra bedre på lavt turtall. Men makseffekten vil nok ikke øke vesentlig på en N/A motor.

De data som chip-leerandører oppgir er bestandig sammen med andre forbedringer som luftfilter og eksosanlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...