Gå til innhold

HELT OT! Er arbeidsledig

Aguilera
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, da har det seg sånn at jeg for en stund siden ble arbeidsledig, pga mye tull på jobb! Jeg har registrert meg hos div. bemanningsbyrå, slik at jeg skulle ha en back up plan, og ble satt i arbeid uka etter jeg gikk fra gamlejobben! Men... så krasher det helt på det nye oppdraget, og jeg ble sendt hjem idag... det jeg skulle arbeide med der kommer antageligvis ikke til å bli oppe og gå igjen på leeenge, og da står jeg helt på bakken uten noenting å gjør, og får snart pengekrise :P

Selvfølgelig har jeg endel søknader ute, men slike ting tar tid, og jeg er utålmodig...så jeg bare lurte på om de som bor i området her (stavanger/sandnes) kunne gi meg et pip viss de vet om noe ledig noenplass...

Jeg må ha en jobb å gå til, viss ikke kommer jeg til å klikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, er ganske klar over at under halvparten av jobbene her i landet blir utlyst..tragisk! Og jeg har snakket med endel bedrifter, og de sier det samme alle mann - kom og lever en CV, så skal vi kikke på den når vi får tid :P HAHA...de kaster den i søpla, var vertfall slik de praktiserte på min gamle arbeidsplass...

Jeg er ikke så nøye akkurat nå hva jeg tar, men det jeg har erfaring/utdanning innen er salg/butikk, lettere kontor/arkivarbeid, matlaging/matproduksjon... er utdannet innen motebransjen og har kurs i negledesign...hehe

Skrik ut viss noen vet om noe!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, er ganske klar over at under halvparten av jobbene her i landet blir utlyst..tragisk! Og jeg har snakket med endel bedrifter, og de sier det samme alle mann - kom og lever en CV, så skal vi kikke på den når vi får tid :P HAHA...de kaster den i søpla, var vertfall slik de praktiserte på min gamle arbeidsplass...

Jeg er ikke så nøye akkurat nå hva jeg tar, men det jeg har erfaring/utdanning innen er salg/butikk, lettere kontor/arkivarbeid, matlaging/matproduksjon... er utdannet innen motebransjen og har kurs i negledesign...hehe

Skrik ut viss noen vet om noe!! ;)

Det hender at arbeidsgiveren faktisk setter pris på initiativ. Det gjør hvertfall vi her hos oss, og det ser jeg også mange gode eksempler på ute hos kundene mine!

Vær pågående, ha med CV pent lagret i veska, ikke sitt inne og vent, ingenting kommer rennende inn døra annet enn selvangivelsen og regninger!

Bruk de kontaktene du har, det er alltid noen som kjenner noen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom og lever en CV, så skal vi kikke på den når vi får tid :P HAHA...de kaster den i søpla, var vertfall slik de praktiserte på min gamle arbeidsplass...
Det sier mer om din gamle arbeidsplass enn noe annet. Jeg jobber i ledelse, og kan fortelle deg at vi tar vare på alt vi får av søknader og CV'er. Plutselig en dag kan vi trenge noen med vedkommedes egenskaper og kunnskaper. Kjetils råd er bra her!

Føler med deg, Aguilera. Håper du finner deg noe snart.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.

jeg har hvert arbeidsledig i 2år,jobber 1gang i uka i Posten, deltid, har søkt dritmasse jobber denne tiden og er ennå arbeidsledig.

Kanskje fordi du kjører feil merke?

Neida, bare stå på! Ta mer eller annen utdannelse, søk på andre typer jobber. Hvis CV'n viser at du står på og ikke bare sitter stille, så teller det positivt hos en mulig arbeidsgiver.

Også heter det "vært arbeidsledig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.

jeg har hvert arbeidsledig i 2år,jobber 1gang i uka i Posten, deltid, har søkt dritmasse jobber denne tiden og er ennå arbeidsledig.

Kanskje fordi du kjører feil merke?

Neida, bare stå på! Ta mer eller annen utdannelse, søk på andre typer jobber. Hvis CV'n viser at du står på og ikke bare sitter stille, så teller det positivt hos en mulig arbeidsgiver.

Også heter det "vært arbeidsledig".

mine alle andre venner har også det vanskelig med å få seg jobb, men selvfølgelig så er det et par som jobber fulltid da.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så synd at vi som er unge og kan brukes til så mye forskjellig ikke får en sjangs... jeg kunne gjort det meste tror jeg, bare jeg hadde fått skikkelig opplæring..

Sender ut på søknader hver dag, og så har jeg fått et par tips av folk her inne, så jeg håper det blir gang på sakene snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom og lever en CV, så skal vi kikke på den når vi får tid :P HAHA...de kaster den i søpla, var vertfall slik de praktiserte på min gamle arbeidsplass...
Det sier mer om din gamle arbeidsplass enn noe annet. Jeg jobber i ledelse, og kan fortelle deg at vi tar vare på alt vi får av søknader og CV'er. Plutselig en dag kan vi trenge noen med vedkommedes egenskaper og kunnskaper. Kjetils råd er bra her!

Føler med deg, Aguilera. Håper du finner deg noe snart.....

...jobber og i ledelse, ...dette er gode tips! Stå på!!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...