Gå til innhold

Er dette en "startventil"?


Tore Diesel
 Share

Anbefalte innlegg

Da jeg kjøpte min E21 323, fulgte det med en "dings" som lå i hanskerommet. Er dette en såkalt "startventil", og hvilken funksjon har den i såfall? Har kikka litt i motorrommet men så ikke noen deler som lignet, men har ikke akkurat saumfart bilen da.

Mulig_startventil.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ligger under innsuget, nærmest startmotor.

Dette er den tilskuddsluftregulatoren som KUN er elektrisk styrt. Du får og en utgave som i tillegg er styrt av kjølevann. Ser akkurat lik ut, bare at det er et par stusser til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ligger under innsuget, nærmest startmotor.

Dette er den tilskuddsluftregulatoren som KUN er elektrisk styrt. Du får og en utgave som i tillegg er styrt av kjølevann. Ser akkurat lik ut, bare at det er et par stusser til.

Faen, da er det mulig jeg har den med 4 stusser på motoren som står i nå, synes jeg så en klump med 4 stusser på i går. Da er det liksom ikke bare å bytte ut den som sitter der, med den nye jeg har liggende. Æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den ventilen (klumpen) med fire stusser er så og si ny, bytta den tidligere i sommer så jeg tror ikke det er noe galt med den.

den andre(bildet) gjør vel samme jobben, bare at den er elektrisk styrt istedet for av kjølevannet.

visst du ser under innsuget så er det en kontakt som passer til denne.

så det er jo bare å prøve å koble til denne og flytte over luftslangene fra den med fire stusser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er grei du, da får jeg teste det! Så da er det med andre ord 2 duppeditter med noenlunde samme funksjon på denne motoren da?

Både den med 4 stusser, som du har bytta, pluss en med 2 stusser som ligger under innsuget!? Har jeg forstått riktig da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har et par komplette 323 motorer med mekanisk sprut så bare si fra hvis du trenger no deler :wink:

Fine greier Jarle :) Ser ikke bort ifra at det kan bli noe dilleri etterhvert!

Driver foresten å fikler med at motoren blir litt varm på tomgang. Fikk bytta viskosen med vifteblad her en dag, men av en eller annen grunn så var det litt annen vifte. Og i og med at det var litt kast i aksel/vifta, så gikk ett blad til helvete på turtall.

Så du har ikke en kjølevifte med deffekt viskose liggende? Trenger da ei med 3 stk innfestnigshull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...