Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja.. jeg har da en 320IA.. og når den står i D så girer den 6ganger..altså 6gir..Sportskasse?

Lurer også på hvordan få best mulig aksellerasjon med automat? tenker da på 0-100 fra helt i ro stående.. trykke gassen i bånn går jo sent.. litt turtal så i gir? smeller jo i akslingen..så er ikke akkurat noe jeg vil prøve for mye å finne ut av selv. :) For med manuell blir jo starten så mye bedre, naturlig nok..

Muligens dumme spørsmål, men spent på svar.. :)

Skrevet

Du har nok bare 5 trinn,siste gang den "gearer" slutter den bare å slure og kassen går i lock up.

Best mulig aks oppnår du vel å holde inne bremsen litt så gi gass til du oppnår ønsket turtall,slipp bremsen og mat på.....

Skrevet

okei..ja men da er jeg med.. er den "lock-up" jeg har reagert på.. for skjønte ikke 320 med 6trinn..er jo uten mening..

og får teste den bremse-gass trikset senere..:)

Skrevet

Det er ikke 6 trinn. Det er litt vanskelig å forklare, men den går i en slags hvilemodus på en måte. Den legger seg bare ned på turtall. Er sånn med alle automatkasser så vidt jeg vet.

Skrevet
Det er ikke 6 trinn. Det er litt vanskelig å forklare, men den går i en slags hvilemodus på en måte. Den legger seg bare ned på turtall. Er sånn med alle automatkasser så vidt jeg vet.

Det er ikke verre enn det Bjørn beskrev - den går i lock-up. Det betyr at kassen låser converteren slik at du har direktedrev fra motoren - null sluring lenger. Derfor synker turtallet på motoren, og du hører at den drar litt "tyngre".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...