elementz Skrevet September 1, 2005 Share Skrevet September 1, 2005 Ja.. jeg har da en 320IA.. og når den står i D så girer den 6ganger..altså 6gir..Sportskasse? Lurer også på hvordan få best mulig aksellerasjon med automat? tenker da på 0-100 fra helt i ro stående.. trykke gassen i bånn går jo sent.. litt turtal så i gir? smeller jo i akslingen..så er ikke akkurat noe jeg vil prøve for mye å finne ut av selv. For med manuell blir jo starten så mye bedre, naturlig nok.. Muligens dumme spørsmål, men spent på svar.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet September 1, 2005 Share Skrevet September 1, 2005 Du har nok bare 5 trinn,siste gang den "gearer" slutter den bare å slure og kassen går i lock up. Best mulig aks oppnår du vel å holde inne bremsen litt så gi gass til du oppnår ønsket turtall,slipp bremsen og mat på..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elementz Skrevet September 1, 2005 Forfatter Share Skrevet September 1, 2005 okei..ja men da er jeg med.. er den "lock-up" jeg har reagert på.. for skjønte ikke 320 med 6trinn..er jo uten mening.. og får teste den bremse-gass trikset senere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas_ Skrevet September 1, 2005 Share Skrevet September 1, 2005 Det er ikke 6 trinn. Det er litt vanskelig å forklare, men den går i en slags hvilemodus på en måte. Den legger seg bare ned på turtall. Er sånn med alle automatkasser så vidt jeg vet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet September 2, 2005 Share Skrevet September 2, 2005 Hvis du har steptronic så har du sportmodus på den manuelle delen,ved kickdown i manuell så skifter den gir ved høyere turtall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 2, 2005 Share Skrevet September 2, 2005 Det er ikke 6 trinn. Det er litt vanskelig å forklare, men den går i en slags hvilemodus på en måte. Den legger seg bare ned på turtall. Er sånn med alle automatkasser så vidt jeg vet. Det er ikke verre enn det Bjørn beskrev - den går i lock-up. Det betyr at kassen låser converteren slik at du har direktedrev fra motoren - null sluring lenger. Derfor synker turtallet på motoren, og du hører at den drar litt "tyngre". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå