Espen M33 Skrevet September 2, 2005 Share Skrevet September 2, 2005 Jeg greide i løpet av to heftige dager på acr å kjøre kraftig skjev bremseskivene foran på bilen min. Så nå må jeg ha nye. Men det er jo så enormt mye og velge i. Så jeg tenkte å høre hva som finnest av erfaringer der ute i det langstrakte land. Skivene som jeg har nå er originale "flytende" 315mm skiver fra E36 M3 3.2l, men de går tydeligvis an å få skjeve, selv om det ikke skal være så lett. Må tilføye at de har vært i aksjon på ringen før jeg overtok dem. Jeg har Jurid carbon klosser liggende som skal på i neste omgang, så skivene bør kanskje stå i stil. Jeg funderer på disse: Men de koster litt. Ca.5.000,- for et par. Hva mener dere jeg bør velge? Nye originalskiver havner på ca.3.000,- Men siden jeg har greid å få skjev ett par så blir jeg jo litt skeptisk. Håper på gode tips og råd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet September 2, 2005 Share Skrevet September 2, 2005 www.kollevold.no selger vel Black Diamond skiver... har hørt at de skal være bra.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet September 2, 2005 Share Skrevet September 2, 2005 jeg har kjøpt brembo 330mm, men har ikke montert og prøvd enda. håper jeg kan anbefale dem siden.. har du oppgradert bremsene bak, evt noen anbefalinger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet September 2, 2005 Forfatter Share Skrevet September 2, 2005 jeg har kjøpt brembo 330mm, men har ikke montert og prøvd enda. håper jeg kan anbefale dem siden.. har du oppgradert bremsene bak, evt noen anbefalinger? Siden jeg har tatt den enkleste oppgraderingen i form av E36 M3 bremser så har jeg latt bakbremsene være i fred. Jeg har bakbremsene fra E36 M3 liggende også, men de krever noe mer jobb og deler for å tilpasses, så det er lagt på is. Bremsebalansen føles bra som det er nå, så det skjer sikkert ikke noe de første årene. PS! Anbefaler på det sterkeste å bytte hovedbremsesylinder når du skal ha på de 330mm skivene. 25mm sylinder fra 750i gjorde underverker. Utrolig at så lite kan gjøre så mye! Brembo 330mm hørest forøvrig greit nok ut det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet September 2, 2005 Share Skrevet September 2, 2005 kjøpte du bremsesylinderen brukt eller ny? hva måtte du ut med for den? og takk for tipset! har du evt delenr. på bremsesylingeren? OT: hva er ET på oz-felgene dine? det var 8x18"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet September 2, 2005 Forfatter Share Skrevet September 2, 2005 kjøpte du bremsesylinderen brukt eller ny? hva måtte du ut med for den? og takk for tipset! har du evt delenr. på bremsesylingeren? OT: hva er ET på oz-felgene dine? det var 8x18"? Jeg kjøpte sylinderen brukt. Fant den på www.bildelsbasen.se Betalte 600 sek for den. Delenummer og litt info finner du her http://e30m3performance.com/installs/in ... c/25mc.htm Felgene mine er ET38. Bremsene bygger 15mm ut i forhold til standard foran, og så har jeg Tüv godkjente 20mm spacere bak. 8x18 ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet September 2, 2005 Share Skrevet September 2, 2005 det var fra E32? og er det samme bremsesylinder på alle 7-seriene? sorry for OT! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 2, 2005 Share Skrevet September 2, 2005 Sprøtt at du klarte å kjøre 3.2-skiver skjeve. Trodde de holdt rimelig bra, spesielt på E30, siden det er en mye lettere bil enn E36. Må vel rimelig bra opp i pris om du skal få noe som er bedre enn det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet September 2, 2005 Share Skrevet September 2, 2005 Espen! Sjekk denne linken! Jeg har kommet i kontakt med dette firmaet via en engelsk kamerat. De selger bla. Wilwood komponenter til SVÆRT overkommelige priser. Kjøp nye kallipere og skiver der!!! Rotete sider, men mye gromt. Jeg skal bestille en del derfra nå snart, så si ifra om du vil være med på gruppebestilling! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet September 2, 2005 Share Skrevet September 2, 2005 http://www.rallydesign.co.uk/catalog/default.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet September 2, 2005 Share Skrevet September 2, 2005 Takker R! Har du fått siste mailene forresten? Gleder du deg til delene kommer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet September 2, 2005 Share Skrevet September 2, 2005 Takker R! Har du fått siste mailene forresten? Gleder du deg til delene kommer? jepp, jeg har allerede vært inne å sjekket hvor pakken er! jeg gleder meg, ja!! men jeg får dessverre ikke testet det ut på en stund.. har akkurat kjøpt meg ett hus som jeg må pusse opp, og prosjektet mitt blir litt utsatt. men jeg håper jeg får en full tilbakemelding fra deg når du har fått testet det ut!? PS! si ifra når du skal bestille noe fra england. du skal ikke se bortifra att jeg trenger noe der også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet September 2, 2005 Forfatter Share Skrevet September 2, 2005 Espen! Sjekk denne linken! Jeg har kommet i kontakt med dette firmaet via en engelsk kamerat. De selger bla. Wilwood komponenter til SVÆRT overkommelige priser. Kjøp nye kallipere og skiver der!!! Rotete sider, men mye gromt. Jeg skal bestille en del derfra nå snart, så si ifra om du vil være med på gruppebestilling! Rotete?! Oh yes!! Så ut til å ha meget overkommelige priser som du sa. men nå har jeg bestilt bremboskiver av enkleste sort til Kr.1600,- for begge to. Var ute og trillet litt og fant ut at jeg måtte bytte NÅ! Det at skivene har blitt skjeve tror jeg forhenværende eier skal ha mest av æren for. M coupe på ringen... Så de hadde nok et lite kast på lur allerede da jeg monterte dem. Men jammen ble det mye verre!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet September 2, 2005 Share Skrevet September 2, 2005 Er de først "warped" så er det gjort. Ingen vei tilbake De kan kun bli verre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet September 2, 2005 Forfatter Share Skrevet September 2, 2005 Er de først "warped" så er det gjort. Ingen vei tilbake De kan kun bli verre... I know... Men trodde ærlig talt ikke at det kunne bli SÅ ille!! Men greide da akseptable rundetider allikavell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå